جمعی از کارکنان شرکت کارخانجات مخابراتی ایران ITMC طی درخواستی از مقامات مسئول در دفاع از حقوق اجتماعی و جایگاه شغلی خود مطالبه‌گری کردند‌.

در متن کامل این درخواست آمده است:

نماینده محترم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، جناب سید اسماعیل حسینی

استاندار محترم فارس، جناب حسینعلی امیری

معاونت محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، جناب حجت‌الله رضایی

فعالان محترم تشکل‌های کارگری و نمایندگان کارگری در استان، سرکار خانم زهرا درویشی و جناب علی راستگو

با سلام و احترام

ما جمعی از کارکنان و پرسنل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) با سابقه چندین سال خدمت صادقانه در این مجموعه، مراتب نگرانی و نارضایتی خود را از وضعیت نابسامان مدیریتی حاکم بر شرکت اعلام می‌داریم.

متأسفانه طی سال‌های اخیر، سوءمدیریت و تصمیمات غیرکارشناسی مدیران فعلی باعث شده است که شرکت دچار بحران‌های متعدد از جمله:

عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان از ۷۰ درصد شهریور ۱۴۰۳، ۲۰ درصد بهمن، حقوق کامل اسفند۱۴۰۳، عیدی و پاداشش ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، حقوق فروردین ۱۴۰۴ و عدم ارتباط و پوشش بیمه تکمیلی، اخراج یا تهدید به اخراج پرسنل بدون ضوابط روشن، افت شدید در سطح تولید، کیفیت و درآمدزایی شرکت، بی‌پاسخ ماندن اعتراضات قانونی و صنفی کارکنان در چندین نوبت

گردد؛ امری که امنیت شغلی و معیشت صدها نفر از خانواده‌های پرسنل را به مخاطره انداخته و آینده شرکتی با قدمت چند دهه را با خطر جدی مواجه ساخته است.

لذا از شما تقاضا داریم به عنوان نماینده مجلس، مقام عالی استان و نماینده دولت، با جدیت نسبت به موارد زیر اقدام فرمایید:

۱٫ بررسی عملکرد تیم مدیریتی فوق العاده ضعیف فعلی شرکت

۲٫ تشکیل کمیته حقیقت‌یاب استانی با حضور نمایندگان کارگران

۳٫ پیگیری از طریق نهادهای کشوری برای تغییر مدیریت غیرحرفه‌ای و نجات شرکت از وضعیت موجود

با احترام فراوان

در همین راستا زهرا درویشی، رئیس اتحادیه زنان خانه کارگر تشکیلات استان فارس طی گفت‌وگویی اختصاصی با عصر کار در رابطه با وضعیت کنونی این کارخانه، اعلام کرد: بنده ۳۰ سال در این کارخانه مشغول بکار و ۲۵ سال نماینده کارگران و شورای اسلامی کار با ۳۰۰۰ پرسنل بوده‌ام. مهمترین کارخانه با ظرفیت و تکنولوژی پیشرفته و دستگاه‌های مدرن و نیروهای ماهر و خلاق که می‌تواند با توجه به شعار سال از طرف رهبری، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در آن با بهترین کیفیت صورت گیرد ولی متاسفانه با ۳۰۰ نفر پرسنل قراردادی با رکود کار، اخراج و عدم پرداخت حقوق و عیدی و پاداش و بی‌انگیزگی در کارگران مواجه شده است.

وی ادامه داد: در حالی که زمان جنگ تحمیلی و بمباران‌ها، این مجموعه در سه شیفت کار، یک روز هم حقوق هزاران نفر کارگر عقب نمی‌افتاد و به مناسبت‌های مختلف علاوه بر حقوق، پاداش و اضافه کار، به جبهه و جنگ کمک مادی و معنوی و اعزام نیرو صورت می‌گرفت.

به گزارش عصر کار این شرایط در حالی بر این مجموعه حاکم است که به صورت مستمر شاهد تجمعات صنفی و اعتراضات کارگران هستیم اما این روند همچنان ادامه دارد. در همین راستا انتظار می‌رود استاندار فارس و یک نماینده مجلس از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی که از سوی مطالبه‌گران برای حل این مسائل ماموریت یافتند در بازه زمانی مشخص نسبت به گرفتن یک تصمیم مناسب و سازنده در حمایت از تولید و جامعه کارگری نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است در ماه‌های اخیر با توجه به مذاکرات این رسانه که در پی ماجرای تغییر کاربری غیرمجاز زیمنس به فروشگاه زنجیره‌ای با مدیران کارخانه صورت گرفته بود، مسیرهایی مبنی بر برون‌رفت مسائل مالی از جمله تامین اعتبار از طریق فروش زمین کارخانه ایران خودرو فارس که در مالکیت ITMC قرار دارد پیشنهاد شده است که در معاونت اقتصادی استانداری فارس پیگیری می‌شود.

/پایان متن/