رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تبریک روز ملی گل و گلاب محمدی در ایران بیان کرد: استان فارس به عنوان مقام اول کشور در سطح زیرکشت و تولید گل محمدی،همه ساله شاهد برگزاری جشنواره های گل محمدی در شهرستان های مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور با بیان اینکه این استان دارای هشت هزار و ۵۰۰ هکتار دشت گل محمدی است، افزود: شهرستان داراب به عنوان بزرگترین پهنه گل محمدی دیم در دنیا شناخته می شود.
به گفته وی؛ این شهرستان دارای پنج هزار و ۶۰۰ هکتار دشت گل محمدی است که بالغ بر پنج هزار هکتار آن به صورت دیم کشت می شود.
دهقان پور، شهرستان‌های فیروزآباد، میمند، اقلید، نی‌ریز، بوانات، استهبان، شیراز و خرمبید را از عمده شهرستان‌های دارای دشت گل‌محمدی در استان فارس عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های گل و گلاب در سطح ملی و استانی، زمینه را برای توسعه این رویداد‌ها مهیا می کند و موجب رونق اقتصادی در کشور می شود.
این مقام مسئول با اشاره به تشکیل زنجیره ارزش گل محمدی فارس، اظهار کرد: این اقدام در راستای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است و اهمیت آن در هویت دار کردن محصولات تولیدی از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است.

/پایان متن/