نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با ایراد سخنرانی اخیر خود در کارگاه آموزشی جهش تولید با مشارکت مردم و امنیت غذایی که به میزبانی سازمان تعاون روستائی استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: توسعه و آبادانی روستاها یکی از راهکارهای هدفمند تمرکزگرایی و مهاجرت معکوس در شهرهای مختلف به ویژه کلان‌شهرها است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گردهمایی مدیران تعاونی‌ها با تاکید بر اینکه امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیریتی کشور معرفی می‌شود، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های تولید در کشور باید بتوانیم در برخی از کالاها در زمینه تامین نیاز مردم به خودکفایی برسیم.

وی تعاونی‌ها را حلقه واسط بین مردم و مدیران اجرایی معرفی کرد و در ادامه گفت: اجرایی کردن شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این زمینه شبکه تعاون روستایی می‌تواند در تامین امنیت غذایی نقش موثری داشته باشد.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش خانه ملت در حمایت از تعاونی‌ها، اعلام کرد: در برنامه هفتم توسعه تلاش شد تا سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی پررنگ‌تر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای دشمنان این مرز و بوم مربوط به ناکارآمد نشان دادن وضعیت مدیریتی کشور دانست و افزود: دشمن با سه ترفند پشیمان‌سازی، آشفته‌سازی و ناامیدسازی مردم به گذشته، حال و آینده تلاش دارد تا به امنیت ملی خدشه وارد کند که در این زمینه از تعاونی‌ها انتظار داریم در مقابله با این تهاجم خارجی در بهبود وضع مدیریتی کشور به ویژه در زمینه امنیت غذایی نقش‌آفرینی داشته باشند.

عزیزی باور به توسعه روستاها را یک تصمیم ملی دانست و نقش مجلس یازدهم را در این زمینه تأثیرگذار معرفی کرد و گفت: هر چه بتوانیم خدمات و زیرساخت‌های روستایی را تقویت کنیم به توسعه و آبادانی شهرها و کلان‌شهرها کمک کرده‌ایم.

رئیس فراکسیون جنوب کشور در مجلس از تشکیل سازمان عمران و توسعه روستا و عشایر کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: با تشکیل این سازمان شرایط مناسب برای توسعه روستاها و ساماندهی مدیریت روستایی فراهم خواهد شد و یک متولی قوی برای پیشرفت مناطق کمتر توسعه‌یافته نیز تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، این کارگاه آموزشی با حضور مدیران عامل اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاون‌روستایی و همچنین اعضای هیات مدیره تعاونی‌های کشاورزی، روستایی، تولید و اتاق اصناف استان فارس برگزار شد.

/پایان متن/