رضا محمدیان در چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس گفت: روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها یک اقدام بی‌سابقه است و پیشرفت فیزیکی پروژه بسیار مطلوب است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، ایستگاه آزادی فاز دوم خط ۲ مترو شیراز مقصد چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس بود که با حضور تعدادی از مدیران و مسئولین استانی و شهری از روند اجرایی پروژه بازدید شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تلاش ستودنی کارکنان سازمان حمل‌ونقل ریلی در اجرای این پروژه، اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های اجرایی در خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها این است که عملیات مترو در ۴ محور و ۴ خط در حال انجام است.

رضا محمدیان افزود: روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها یک اقدام بی‌سابقه است و پیشرفت فیزیکی پروژه بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: در خط ۳ مترو که در تکمیل خط یک است از تعداد هشت ایستگاهی که برای این خط طراحی‌شده است تنها ۲ ایستگاه عملیاتی نشده است و سایر ایستگاه‌ها عملیاتی شده است و برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که در هنگام ورود دستگاه تی بی ام به هر ایستگاه محفظه خاک‌برداری ایستگاه آماده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در ادامه خط ۲ مترو برای ۳ ایستگاهی که عملیات اجرایی آن‌ها دنبال می‌شود این نوید داده‌شده است تا سال آینده به یک نقطه قابل‌قبول برسد و عملیات خاک‌برداری انجام شود.

وی تصریح کرد: در خصوص اتصال خط ۱ به ۴ که عملاً دسترسی به حرم‌های مطهر و بافت تاریخی و اماکن تاریخی محدوده بافت مدنظر است، ۴ ایستگاه طراحی خواهد شد که دو خط ۱ و ۴ را به یکدیگر وصل می‌کند و با سایر اتصالات خطوط دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر ایجاد می‌شود و در ایام مختلف سال همچون عید نوروز، ماه محرم و مناسبت‌های خاص که دسترسی به این محدوده به دلیل مسائل امنیتی و ترافیکی محدود و مسدود می‌شود، دسترسی آسان شهروندان به این مسیر صورت می‌گیرد.

به گفته محمدیان؛ در طراحی ایستگاه، مطالعات مختلف اجرای این خط در دستور کار قرار گرفت و این اقدام نقطه عطف در حمل‌ونقل محدوده تاریخی، فرهنگی و مرکزی شیراز و دسترسی آسان‌تر شهروندان و زائران به حرم‌های مطهر شهر شیراز خواهد بود.

/پایان متن/