شهردار کلان‌شهر شیراز طی پیامی با تبریک سالروز گرامیداشت شیخ بهایی و روز معمار گفت: تاریخ هنر و معماری چشم‌نواز شیراز با ستون‌های سنگی قد برافراشته مسجد و طاق ضربی بازار وکیل، برج و باروی ارگ کریم‌خان و کوچه قهر و آشتی بافت تاریخی گره خورده است و امروز تبلور این تاریخ و پیشینه غنی را در خلق فضاهای زیبا و کارآمد شهری از ایستگاه مترو تا پیاده‌راه‌های زیبا می‌توان نگریست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی طی پیامی روز گرامیداشت شیخ بهایی و روز معمار را تبریک گفت.

در متن پیام شهردار کلان‌شهر شیراز آمده است؛

تاریخ هنر و معماری چشم نواز شیراز با ستون های سنگی قد برافراشته مسجد وطاق ضربی بازار وکیل، برج و باروی ارگ کریمخان و کوچه قهر و آشتی بافت تاریخی گره خورده است و امروز تبلور این تاریخ و پیشینه غنی را در خلق فضاهای زیبا و کارآمد شهری از ایستگاه مترو تا پیاده راه های زیبا می‌توان نگریست.

سوم اردیبهشت ماه به میمنت سالروز میلاد شیخ بهایی فقیه و دانشمند برجسته عصر صفوی به نام روز معماری نامیده شده است،روزی برای تجلیل و پاسداشت هنر، خلاقیت، نوآوری و فکر پویا. روزی برای تقدیر از معماران هنرمندی که به ساختن شهری شایسته مردم با بناها، مسیرها و چشم اندازهای بی بدیل همت گمارده اند و زیبایی را به چشمانمان پیشکش کرده‌اند.

در عصر فناوری‌های نوین، دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی، ضروری است که معماران با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود و تکیه بر تخصص و دانش نوین، سرمایه ای برای سربلندی و سازندگی شیراز همگام با کلانشهرهای پیشرفته جهان فراهم آورند، با طراحی فضاها و اماکن نوین بر جاذبه های غنی این کلانشهر بیفزایند و یادگارانی چشم نواز برای آیندگان به جا گذارند.

سوم اردیبهشت را به جامعه مهندسین معمار تبریک می‌گویم و از تمام معمارانی که تلاش دارند تا ورق ارزشمندی بر سند پرافتخار مهندسی شیراز بیفزایند و در مسیر ساختن شهری شایسته مردم گام می گذارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

/پایان متن/