مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: برای اولین بار در قرارگاه هویت‌افزایی مضاعف مقام معلم که به ابتکار استان فارس ایجاد شده است، تکریم مقام معلم نه تنها به یک روز و یک هفته بلکه بزرگداشت آن به تمام ایام سال معطوف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، فرشید قاسمی در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداست مقام معلم درجمع خبرنگاران، ایجاد زمینه برای تکریم مقام معلم را ازعمده اهداف تشکیل قرارگاه هویت افزایی مضاعف به هویت معلم عنوان کرد و افزود: کار این قرارگاه ایجاد زمینه برای تکریم مقام معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت:براساس مصوبات این قرارگاه مصوب شده است امسال در هفته مقام معلم تمامی مسوولان و مدیران تمامی دستگاه‌ها در مدارس و به ویژه مدارس زمان تحصیل خود حضور یابند و بامعلمان دیدار کنند.

وی افزود: برای اولین بار در قرارگاه هویت‌افزایی مضاعف مقام معلم که به ابتکار استان فارس ایجاد شده است، تکریم مقام معلم نه تنها به یک روز و یک هفته بلکه بزرگداشت آن به تمام ایام سال معطوف خواهد شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات این قرارگاه آن است که مدیران کل و روسای دستگاه‌های اجرایی با حضور در مدارسی که معلمان تدریس دارند، تکریم معلمان را به صورت ویژه انجام دهند.

وی گفت: مقرر شده است تا مدیران کل و روسای دستگاه‌های اجرایی استان در طول ایام سال یک روز در ماه را برای حل و فصل مشکلات معلمان مراجعه کننده به آن دستگاه اختصاص بدهند.

قاسمی تصریح کرد: با ایجاد چهار تشکل بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ معلم استان در تشکل‌های «ایران قوی»، «کنگره معلمان انقلاب اسلامی»، «معلمان جوان ایران زمین» و «معلمان راهیان تحول» که وارد آموزش و پرورش شده‌اند، در این کارگروه‌ها در قالب تشکل‌های معلم محور ساماندهی شدند.

وی همچنین با اشاره به تشریح یک ابتکار دیگر از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: طرحی با عنوان انتخاب معلم الگو در دستور کار قرار گرفت که در این طرح معلم یک کار خلاقانه که خارج از وظایف کار خود و با ایثارگری خاص همراه بوده است، ارائه خواهد کرد که تاکنون ۸۰ معلم در این طرح شناسایی شدند و تکریم ویژه این معلمان در دستور کار است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش عصر کار مبنی بر ضرورت توسعه و تجهیز مدارس در تمامی نقاط استان بر اساس عدالت، گفت: قطعا عدالت‌محوری به ویژه در مدارس دولتی مدنظر قرار دارد و در این راستا تلاش خواهیم داشت تا تمامی مناطق از حمله مدارس کم‌برخوردار شیراز هم به توزیع امکانات مناسب دست پیدا نماییم.

قاسمی از تزریق درآمدهای مولدسازی به سبد هزینه‌ای آموزش و پرورش فارس خبر داد و گفت: از محل درآمد قانون مولدسازی شرایطی فراهم خواهد شد تا بتوانیم در زمینه تحهیز و به‌روزرسانی زیرساخت‌های آموزشی مدارس نیز نسبت به تامین نیازهای لازم اقدام کنیم.

/پایان متن/