کلنگ آغاز عملیات اجرایی دو تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-نصر و تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-خلیج فارس در ابتدا و انتهای بزرگراه شهید استوار در ادامه برنامه جهش عمرانی شهرداری کلان‌شهر شیراز و در واپسین روزهای فروردین‌ماه، با حضور مسئولان شهری و استانی به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، کلنگ آغاز عملیات اجرایی دو تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-نصر و تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-خلیج فارس در ابتدا و انتهای بزرگراه شهید استوار در ادامه برنامه جهش عمرانی شهرداری کلان‌شهر شیراز و در واپسین روزهای فروردین‌ماه، با حضور مسئولان شهری و استانی به زمین زده شد.

امسال؛ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی در کلان‌شهر شیراز

شهردار شیراز در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از بزرگراه سرلشکر شهید استوار پیش از ایام نوروز و حدود دو ماه پیش، گفت: از امروز در ابتدا و انتهای این بزرگراه، دو تقاطع غیرهمسطح با ارزشی بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اجرایی می‌شود و تلاش خواهد شد تا هر دو پروژه در بازه زمانی ۱۵ ماهه به افتتاح و بهره‌برداری برسند.

محمدحسن اسدی ادامه داد: از سال گذشته با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، نوبت شب پروژه‌ها راه‌اندازی شد و نیاز است نوب شب برای این دو پروژه نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این دو پروژه توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز اجرایی خواهد شد، گفت: این سازمان، سازمانی فعال و پویاست و مهمترین مزیت آن وجود نیروهای زبده و پای کار است و خوشبختانه تاکنون اقدامات بزرگی را رقم زده است.

شهردار شیراز با تصریح بر این نکته که در تاریخ شهرداری این کلان‌شهر کلنگ‌زنی پروژه در فروردین ماه سابقه نداشته است، عنوان کرد: امسال شهرداری شیراز طبق برنامه شورای اسلامی شهر، با سرفصل خدمات شهری پیش خواهد رفت.

اسدی خاطرنشان کرد: توسط شورای شهر شیراز یک برنامه راهبردی عملیاتی شیراز ۱۴۰۴ طراحی و نزدیک به ۵۰ پروژه مهم و تاثیرگذار تعریف شد که در راستای اجرای این برنامه، راهبران هم مشخص شدند و پروژه‌ها به صورت مستمر پایش می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال تکلیف شهرداری شیراز، تحقق ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه است که نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان آن، مربوط به پروژه‌های عمرانی است.

شهردار شیراز به تعدادی از پروژه‌های بزرگ مدیریت شهری با رویکردهای مختلف اشاره کرد و گفت: امروز به صورت همزمان سه خط مترو در حال اجراست.

اسدی با تصریح بر این مطلب که امسال، سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت زدایی در کلان‌شهر شیراز است، گفت: هیچ مسأله‌ای در اراده مستحکم خانواده بزرگ شهرداری تاثیری ندارد.

توزیع متوازن پروژه‌ها در سطح کلان‌شهر شیراز

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از تلاش جهادی شهرداری این کلان‌شهر، گفت: فعالیت‌های این دوره از مدیریت شهری قابل قیاس با ادوار گذشته نیست و پروژه‌ها به صورت متوازن در سطح شهر شیراز اجرایی شده است.

محمدتقی تذوری ادامه داد: البته نباید تلاش کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر که کمیسیونی فعال و پویاست را در این باره نادیده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: جای خرسندی است در فضایی که دلاورمردان ایران زمین در یک عملیات، وعده صادق می‌دهند و موجب امید و نشاط مردم می‌شوند، شهرداری هم با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها، موجبات رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم می‌کند.

/پایان متن/