شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: تحول بنیادی در اختصاص اعتبار و امکانات لازم برای ادای‌ِ دین نسبت به شیخ اجل سعدی شیرازی ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در آیین یادروز سعدی اظهار کرد: بنا به آمارهای اعلامی، گردش‌پذیری آرامگاه سعدی در ایام نوروز در رتبه دوم قرار گرفته و این رتبه مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص گردشگری بیان کرد: باید به میزان تأثیرگذاری این شاعر والامقام در مواردی نظیر سجایای اخلاقی و اهمیت دهیم.

اسدی با بیان اینکه مدیریت شهری شیراز برای معرفی سعدی به جهانیان تلاش می‌کند، از نصب سردیس سعدی در محل سفارت جمهوری اسلامی در تاشکند و پارک بین‌المللی دوستی شهر نانجینگ چین خبر داد.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان گفت: سال گذشته نیز نمایشگاه عکس جاذبه‌های شیراز را در شهرهای سئول و پچ در کشورهای کره‌جنوبی و مجارستان برگزار کردیم.

وی همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خواست تا تحول بنیادی در اختصاص اعتبار و امکانات لازم برای ادای‌ِ دین نسبت به این شاعر بلند آوزه ایجاد شود.

اسدی بیان کرد: باید وظیفه خود را نسبت به شعرا، ادبا و مشاهیر شهر شیراز ادا کنیم که البته این مهم نیازمند اعتبار است.

/پایان متن/