مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در شهرستان اقلید خبر داد.

با توجه به نامگذاری شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» پروژه کنترل سیلاب و آبخوان‌داری طغر شهرستان اقلید با مشارکت شرکت تولیدی کشاورزی سبزه زار این شهرستان اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: برای ساخت و تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که با مشارکت این واحد تولیدی احداث می‌شود.

حجت‌الله مرادی بیان کرد: برای ساخت این پروژه ۷۶ هزار و ۵۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۱۲هزار و ۲۶۵ متر مکعب حجم عملیات سنگی ملاتی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، حجم مدیریت سیلاب سالانه در این طرح را ۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: مساحت این حوزه آبخیز ۵۷ هزار و ۳۰۰ هکتار است.

مرادی تصریح کرد: این پروژه آبخیزداری از طرح‌های مهم و شاخص شهرستان است که می‌تواند با مدیریت روان آب‌های سطحی تحول خوبی در بخشی از شهر اقلید ایجاد کند.

او افزود: تکمیل این پروژه علاوه بر کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌ها نقش بسزایی در تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تقویت منابع آبی و افزایش پوشش گیاهی نیز دارد.

مرادی هدف از احداث این طرح را پیشگیری از خسارات ناشی از سیل، کنترل روان آب‌ها، جلوگیری از فرسایش و تخریب خاک، کمک به تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و احیای عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطقه عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این پروژه آبخیزداری در مدت یکسال ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

/پایان متن/