رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منبع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در سنوات اخیر برق الکتروپمپ‌های کشاورزی در اوج مصرف قطع شده که خسارت‌های زیادی را برای تولیدکنندگان به همراه داشته است.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع  طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی برگزار شد، گفت: شعار سال جدید توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده، یکی از بخش‌هایی که کاملا با شعار سال همخوانی و اثرگذاری بیشتری دارد بخش کشاورزی است و باید افزایش تولید داشته باشیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بسترها برای جهش تولید با مشارکت مردم در بخش کشاورزی فراهم شود، عنوان کرد: عمده تولیدکنندگان بخش کشاورزی مردم هستند، در نشست امروز کمیسیون وزیر و معاونین وزارت جهاد کشاورزی را دعوت کردیم تا برنامه‌های خود را حول محور شعار سال مطرح کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه اعتبارات بخش کشاورزی را به خوبی دیده‌ایم، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه حوزه بخش کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست تنها ۳۰ درصد از احکام به صورت ناقص اجرا شده بود، بستر سازی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته تا این میزان در برنامه هفتم توسعه به ۷۰درصد برسد که باعث تولید، ارزآوری و اشتغال بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه اعتبارات با واقعیت نزدیک هستند و به دستگاه‌ها ماموریت داده‌ایم تا هم‌افزایی کنند، به طور مثال وزارت نیرو ماموریت یافته تا هرآنچه مورد نیاز بخش کشاورزی است را با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی تامین کند، تصریح کرد: در سنوات گذشته برخی تصمیمات به صورت خلق الساعه گرفته می‌شد که به تولید آسیب وارد می‌کرد، قرار نیست به صورت ناگهانی بر صادرات محصولات کشاورزی تعرفه اعمال شود زیرا خلاف قانون است. در نشست امروز خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردیم هیچ دستگاهی حق اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی را ندارد، می‌توانیم برای مازاد تولید صنایع تبدیلی ایجاد کنیم.

عسکری با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که بر تولید نظارت شود نه بر بازار، تاکید کرد: اگر بر تولید به خوبی نظارت شود نیازی به نظارت بر بازار نیست همچنین قیمت محصولات کشاورزی باید متناسب با تورم افزایش پیدا کند، اگر تولید محصولی کاهش پیدا کند مجبور به واردات آن با استفاده از ارز هستیم که هزینه بیشتری دارد. دولت براساس قانون مکلف است نرخ خرید تضمینی ۱۹ هزار و ۵۰۰تومانی گندم که در شورای قیمت گذاری مصوب شده را ابلاغ کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع  طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا سوخت مورد نیاز ادوات کشاورزی به موقع تامین و از قطعی برق چاه‌های کشاورزی جلوگیری کنیم، عنوان کرد: هرکس در تامین امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی کوتاهی کند از بعد نظارتی با وی برخورد می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفته آینده نشست مشترکی با را با حضور وزرای نیرو و جهاد کشاورزی برگزار می‌کنیم تا حوزه‌های ماموریتی مشخص شود، گفت: در سنوات اخیر برق الکتروپمپ‌های کشاورزی در اوج مصرف قطع شده که خسارت‌های زیادی را برای تولیدکنندگان به همراه داشته است.

/پایان متن/