اولین شورای اداری و شورای تأمین شهرستان سروستان با حضور امام جمعه، مقامات قضایی،فرماندهان نظامی،انتظامی و امنیتی و مسئولان و مدیران ادارات و نهادهای دولتی و شوراهای اسلامی با محوریت راهکارهای اجرایی شدن شعار سال جاری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم و حل مسائلی پیرامون اقتصاد ملی و محلی برگزار شد.

علی‌حسین بهمنی، فرماندار سروستان در ابتدای این نشست که همراه با مراسم افطاری در شب عید فطر بود ضمن تبریک دو عید با تاکید بر اینکه در سال جاری باید مسئولان در فرآیند خدمت‌گزاری به مردم تلاشی دوچندان داشته باشند، مطرح کرد: عملکرد مدیران شهرستانی در سال گذشته قابل قبول بود و انتظار داریم در سال جدید با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی در مسیر خدمت‌رسانی همچنان عزم جدی‌تری داشته باشند.

وی با تشکر از حماسه‌آفرینی مردم این شهرستان در رویدادهای مهم سال ۱۴۰۲ از جمله راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و نهایت با مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: سروستان با بیش از ۶۵ درصد مشارکت در بین چند شهرستان پیش‌رو در بین حوزه‌های انتخابیه فارس بود که بخشی از این افتخار مربوط به عملکرد مدیران و مسئولان شهرستان در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی است.

بهمنی با بیان اینکه پیشرفت عمرانی پروژه‌های مختلف این شهرستان با رشد قابل توجهی انجام شده است، ادامه داد: پروژه‌های عمرانی از جمله مسکن مهر در مسیر اجرایی روبه رشد و مطلوبی قرار دارد اما مورد انتظار ما مسئولان و مردم نیست و این روند باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی با تشکر از عملکرد دستگاه‌های اجرایی سروستان در ایام نوروز، اضافه کرد: ستاد خدمات سفر خوش درخشیدند و توانستند با مدیریت شبانه‌روزی در کاهش تلفات جاده‌ای و استقبال از میهمانان نوروزی نیز عملکرد مطلوبی را داشته باشند.

فرماندار سروستان با اشاره به برخی از مصوبات اولین شورای اداری شهرستان در سال جاری، اعلام کرد: در سال جاری باید در زمینه تقویت کارایی و کیفیت‌بخشی عملكردها به مردم تلاش بیشتری بشود با ارتباط تنگاتنگ مسئولان با مردم نباید کار هیچ مراجعه‌کننده‌ای به دستگاه‌های اجرایی معطل بروکراسی اداری شود‌.

این مقام مسئول یکی دیگر از مصوبات این نشست را مربوط به ارتباط مستمر و موثر دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌های رسمی محلی و استانی دانست و گفت: ادارات شهرستان مکلف هستند تا خدمات انجام شده دولت را به مردم معرفی کنند چراکه مظلوم‌ترین دولت پس از انـقلاب به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی مربوط به دولت سیزدهم است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جهاد تبیین در اعلام عملکردها و دستاوردها بایستی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد، اضافه کرد: خدمت صادقانه از سوی مسئولان نباید با واسطه‌گری برای ماندن در جایگاه خدمت‌گزاری باشد و انتظار می‌رود مسئولان تا وقتی که در جایگاه اداری خود قرار دارند بتوانند خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران را به مردم گزارش نمایند‌.

نماینده عالی دولت در شهرستان سروستان به اهمیت نظم اداری دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از مصوبات مربوط به رعایت نظم در زمینه مرخصی‌ها و ماموریت‌های اداری است؛ چراکه مشاهده می‌شود در طول ۶ ماه حدود ۵۵ روز ماموریت از سوی برخی مسئولان داشته‌ایم و این می‌تواند زمینه‌ساز کاهش خدمات روزانه و توسعه‌ای دولت به مردم تلقی شود‌.

بهمنی به دو سفر اخیر هیأت دولت و استاندار فارس به سروستان هم اشاراتی داشت و تاکید کرد: مصوبات این سفرها در قالب بودجه سالانه و سایر ظرفیت‌های قانونی به تمامی دستگاه‌های ابلاغ شده است که مسئولان اداری موظفند هر ماه در رابطه با فرآیند اجرایی شدن این دستورات به فرمانداری گزارش مکتوب ارائه بدهند‌.

فرماندار سروستان آخرین مصوبه این نشست اداری را اهمیت تحقق شعار سال اعلام کرد و گفت: با مشارکت مردم باید اقداماتی صورت بگیرد تا عملکردها در سطح جامعه نمود بیشتری پیدا کند تا مسائل اقتصادی و تولید را که در سطح شهرستان وجود دارد با پیشرفت در حوزه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران به همت مدیران و تلاش جمعی و جهادی نیز در مسیر رونق قرار بگیرد‌.

/پایان متن/