معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در بیست و چهارمین نشست شوراهای اسلامی استان با اشاره به اهمیت گردشگری در فارس و دائمی بودن ستاد خدمات سفر استان از اعضای این نشست خواست با توجه به وظایف و اختیارات قانونی خود نسبت به ایجاد زیرساخت های گردشگری در استان محروم فارس اقداماتی اساسی و جهادی را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، محمد فرخ زاده با بیان اینکه در یک کارگروهی و با هماهنگی خوب بین دستگاه ها، استان فارس دو سال پیاپی مقام برتر کشوری در زمینه های مختلف در ستاد سفر را به خود اختصاص داده و برای امسال نیز از سه ماه قبل جلسات منظم این ستاد تشکیل شده است، گفت: امسال با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی برای ۶ هفته بارندگی پراکنده در کشور، پیش بینی ما این است که حجم مسافر از شمال به جنوب سرازیر گردد و از آنجا که فارس علاوه بر استان مقصد سفر، استان ترانزیتی برای میهمانان نوروزی است تدابیری اندیشیده شده که میهمانان در سلامت و رضایت کامل در فارس اقامت یا از آن عبور کنند.

وی در ادامه افزود: علی رغم همه اقدامات و خدمات انجام شده در استان ما با مشکلات زیرساختی گردشگری مواجهیم که در این سالها نسبت به آن کم توجهی شده و نیازمند عزم جدی همه دستگاه ها برای رفع آنهاست.

فرخ زاده اشاره ای به رشد تعاملات در حوزه روابط بین الملل فارس و حضور میهمانانی از کشورهای مختلف دنیا در سال گذشته در فارس داشت و گفت: باعث تأسف است که زیرساخت های اساسی استان ناقص و به عنوان ساده ترین نیاز هر انسان، اماکن گردشگری استان، سرویس بهداشتی مناسب برای گردشگران خارجی ندارد و آنها برای رفع نیازهای خود با مشکل جدی مواجه هستند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: سالهاست که بودجه های استان را در تعریض محورها و ساخت تقاطع ها و تعمیر و نگهداری آنها صرف می کنیم ولیکن اقدام عالمانه ای برای تقویت زیرساخت‌های اساسی برای گردشگران و زائرین انجام نشده و این نهضت کم‌کاری در تخصص بودجه همچنان ادامه دارد و متاسفانه فریادها هم به جایی نمی رسد.

وی افزود: علی رغم اینکه سال گذشته در سطح استان زمین‌هایی به این موضوع به وزارت میراث اختصاص دادیم اما هنوز اقدام موثری انجام نگردیده و طی بازدیدهای میدانی از خدمات بین راهی علاوه بر سرویس بهداشتی، وضعیت نمازخانه های استان نیز وضعیت بسیار بدی دارد.

فرخ زاده راه حل این مشکل را در سپردن کار به مردم عنوان کرد و افزود انتظار ما از شوراهای شهر به عنوان نهاد تصمیم گیر در این حوزه این است که در یک ورود مقتدرانه و هماهنگ در سطح استان ساخت ۲۰۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰۰ نمازخانه را با همکاری بخش خصوصی و خیرین و بودجه شهرداری ها کلید بزند و با احداث مغازه در کنار آنها، اداره این فضاها را به مردم بسپارد که هم اشتغال زایی انجام خواهد شد و هم مشکلات گردشگران مرتفع می‌شود.

فرخ زاده با بیان درآمدزایی و اشتغالزایی بالای صنعت گردشگری نسبت به سایر صنایع به خصوص در استان زرخیز فارس خاطرنشان کرد: هرچه در این باره زیرساخت آماده کنیم جای دوری نمی‌رود و سرمایه گذاری است و چند برابر برای استان بازگشت سرمایه و درآمد خواهد داشت.

معاون استاندار دومین مصوبه این نشست را ایجاد سکو و امکانات ثابت برای ایستگاه های خدمت رسان از جمله عشایر و موکب داران در سطح استان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مناسبت‌های مختلفی در سال، موجب جذب گردشگر به استان میشود و ستاد خدمات سفر به صورت دائمی فعال است نیازمند احداث سکوهایی برای خدمت رسانی دائم و مناسبتی به مردم هستیم که برق و تابلو راهنما و امکانات برای آن فراهم باشد و این سکوها به کمک دهیاری ها و شهرداری های استان میتواند ایجاد شود.

معاون استاندار فارس در پایان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز از مسئولین استان خواست با مدیریت عالمانه، شرایطی فراهم کنند که هم به بهترین شکل به مسافرین خدمت رسانی شود و زحمتی در سفر ایجاد نشود و هم قبح ارزش های دینی شکسته نشود و با برگزاری افطاری های ساده پذیرای میهمانان در استان فارس باشیم.

/پایان متن/