مصوبات هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس در رابطه با مشکلات مربوط به کشاورزان و زنبورداران اعلام شد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس در خصوص دستورجلسه عرضه عسل بدون کد بهداشتی دامپزشکی یا دانشگاه علوم پزشکی در برخی از صنوف این محصول اشاره کرد و گفت: فعالان بخش خصوصی این بخش از وجود مشکلاتی از جمله نبود حمایت دولت از زنبورداران و فراگیری تولید عسل تقلبی ارزان، تولید عسل تقلبی و غیرطبیعی با شکر توسط برخی مغازه‌داران در شرایط غیربهداشتی و همچنین برخی مواقع عسل تقلبی توقیف شده که باید معدوم شود و بعد از مدتی قابل‌مصرف اعلام می‌شود؛ گلایه‌مند هستند.

در این جلسه پس از بحث و بررسی موارد زیر مصوب شد:

– مقرر گردید بانک کشاورزی برای متقاضیان تسهیلات خرید تراکتور که پرونده آنها تکمیل است، پیش از سال سامانه سماک را در دسترس قرار دهد تا بتوانند تسهیلات را دریافت نمایند.

– مقرر شد با توجه به اینکه اشتباه ثبت قرارداد بیمه از سمت کارگزار بیمه بوده است، صندوق موظف به پرداخت خسارت به کشاورز خواهد بود.

– مقرر شد مکاتبه ای با امضای استاندار محترم با صندوق بیمه کشاورزی تهران صورت گیرد و موضوع انجام تعهدات این صندوق پیگیری گردد.

– مقرر شد اتحادیه زنبورداران فارس با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و صدا و سیمای استان برنامه ای جهت ترویج فرهنگ مصرف عسل طبیعی اصل برنامه ریزی و تهیه نماید.

– مقرر شد اداره استاندارد موضوع اجباری نمودن استاندارد عسل را پیگیری نماید.

– مقرر شد تعاونی های مصرف دولتی موظف به فروش عسل طبیعی و معتبر در فروشگاه های عرضه شوند.

– مقرر شد اتحادیه زنبورداران فارس مکان هایی را جهت معرفی و عرضه عسل طبیعی و معتبر مشخص نمایند.

– مقرر شد تشکیل کارگروه با حضور: بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، اداره کل استاندارد، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، اتاق اصناف، سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه شرکت های تعاونی زنبورداران، اداره کل دامپزشکی، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان جهت پیگیری عرضه عسل تقلبی در بازار

به گزارش عصر کار این گزارش در حالی منتشر می‌شود که انتظار است نظارت دولت بر نحوه عرضه و توزیع محصولات تولیدی مانند عسل به شکل مناسب و ساختارمند در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

/پایان متن/