استاندار فارس از مدیران گمرکات این استان خواست تا تلاش کنند که همه محصولات از گمرکات استان صادر شوند.

محمدهادی ایمانیه امروز در فرآیند بازدید از اداره‌کل گمرکات استان فارس و دیدار با کارکنان این اداره‌کل و جمعی از صادرکنندگان استان بر استفاده حداکثری از رحمت و برکات متعدد در این ماه سفارش کرد و با قدردانی از خدمات مسئولین و پرسنل اداره کل گمرکات فارس با اشاره به ضرورت توجه به معیشت پرسنل در افزایش بهره‌وری گفت: به دلیل حجم مبادلات ریالی، گردش بالای مالی و رسالت ذاتی، یکی از گلوگاه‌های فساد می‌تواند گمرکات باشد، وظیفه مسئولان است که هرچه می‌توانند از مسیرهای درست و قانونی، اوضاع اقتصادی پرسنل این بخش‌ها را سامان دهد.

وی با تأکید بر اینکه اگر در انجام آنچه از دست ما بر می‌آید کوتاهی کنیم، در مسائل و مشکلاتی که پیش می‌آید مقصر خواهیم بود، اظهار کرد: دولت می‌تواند در حوزه تامین مسکن بویژه برای افرادی که دارای شرایط لازم هستند، کمک کند؛ در رفت و آمد پرسنل و همچنین ایجاد و توسعه تعاونی مصرف با تمرکز بر طرح از مزرعه تا سفره می‌توان بخشی از موضوعات معیشتی را تسهیل کرد.

نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بسیاری مراجعین به سازمان‌های دولتی، گله‌مند هستند، بر ضرورت ارتباط مستقیم مدیران ارشد دستگاه‌ها با مردم تاکید کرد و افزود: باید مشکل مردم را شنید و برای حل آن اقدام کرد و در صورت لزوم از سایر ابزارهای قانونی نیز استفاده کرد.

وی، در ادامه افزایش صادرات از گمرکات استان را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و خطاب به مسئولان گمرکات فارس گفت: باید به نحوی برنامه‌ریزی کنید تا همه محصولات استان فارس از گمرکات استان صادر شود.

ایمانیه بر ضرورت حمایت همه جانبه از تولید تاکید و یکی از شاخه‌های حمایت را در حوزه گمرکات و صادرات عنوان کرد و گفت: مشکل تولیدکنندگان با گمرکات را بررسی و در جهت رفع آن تلاش کنید؛ این اقدام در ارتقا روحیه تولیدکنندگان موثر است و نشان می‌دهد که دولت و حاکمیت در جهت رشد تولید و رونق آن علاقمند است.

وی همچنین بر ضرورت آموزش مداوم و بروز پرسنل این سازمان تاکید و تصریح کرد: تسلط بر قوانین، در گره‌گشایی موثر است، آموزش‌های منظم و مداوم برای پرسنل برگزار شود؛ در کنار آموزش، از تجربیات مثبت و الگوهای موفق سایر ادرات گمرکات نیز استفاده کنید.

استاندار فارس مکانیزه کردن امور را شرط مدیریت در زمان حاضر دانست و گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد رشد چشمگیر و بیشتر در صادرات از مبدأ فارس باشیم.

/پایان متن/