گزارش اختصاصی عصر کار از تشکیل مجلس جدید در دوره دوازدهم که با اعلام خبر ریاست یکی از نمایندگان فارس بر جایگاه هیأت‌رئیسه سنی خانه ملت احتمال می‌رود تا این شروع خوب بتواند سهم استان را در ساختارهای مدیریتی پارلمان ملی افزایش دهد؛ انتخاباتی که پس از برگزاری دور اول و در ادامه تکمیل فرآیند دور دوم و تایید صحت نتایج توسط شورای نگهبان و نهایی شدن اعتبارنامه هر یک از منتخبان مردم در خانه ملت باید طبق قانون در ساختارهای هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی قرار بگیرند تا بتوانند علاوه بر تکالیف مربوط به حوزه‌های انتخابیه در بعد استانی و ملی و حتی بین‌المللی نیز نقش‌آفرین باشند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار با آغاز دور جدید فعالیت‌های رسمی مجلس شورای اسلامی در ابتدا بر اساس قانون داخلی مجلس اقدام به تشکیل هیأت‌رئیسه سنی پارلمان ملی می‌شود تا زمینه لازم برای انتخاب نمایندگان منتخب برای هر یک از ساختارهای خانه ملت در قالب هیأت‌رئیسه اصلی، کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان رسمی مجلس در امورات مختلف فراهم شود.
بر اساس این گزارش، طبق ماده ۱۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مسن‏‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‏‌عنوان رئیس سنى و فرد بعدى به ‏عنوان نایب‌رئیس و دو نفر از جوان‌ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر معین می‌شوند و در جایگاه هیئت‌رئیسه سنی قرار می‌گیرند.
طی این رویه در دوره دوازدهم مجلس طبق بررسی‌های اولیه در برآورد شرایط سنی نمایندگان فعلی منتخب، مسن‌ترین نماینده‌ای که در مجلس دوازدهم حضور دارد علاالدین بروجردی، منتخب مردم در حوزه انتخابیه لار، گراش، اوز، خنج و جویم است. او متولد ۱۳۲۹ از حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم وارد مجلس دوازدهم شده که سابقه پنج دوره نمایندگی مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد.
بروجردی با سابقه ۱۴ سال ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه مسن‌ترین نماینده مجلس است طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس هیئت‌رئیسه سنی مجلس دوازدهم خواهد بود.
به گزارش عصر کار در این روزها و ماه‌های آتی هر یک از نمایندگان فارس به صورت فردی و یا جمعی تلاش می‌کنند تا با تشکیل لابی‌های سیاسی بتوانند در کسب سهمیه مدیریتی برای خدمت به ملت در ساختارهای هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی نیز جایگاه‌های مناسبی داشته باشند.
/پایان متن/