معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: میمند مستعد سرمایه گذاری است و برای شکوفایی استعدادهای این منطقه باید برنامه ریزی مدونی را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد فرخ زاده «روز میمند» را فرصتی برای پرداختن به توانمندی های این منطقه دانست و اظهار داشت: میمند در مسیر پیشرفت قرار دارد و طی ۱۸ ماه گذشته با دستاوردهای مثبتی روبرو شده که حاصل هم افزایی، تلاش و خرد جمعی بوده است.
او خواستار تمرکز بر پروژه های نیمه تمام این منطقه مستعد از استان فارس شد و بیان داشت: صنعت شیشه گری میمند قدمت طولانی دارد و برای احیای آن می توان از پتانسیل کارگاه های کوچک و حضور سرمایه گذاران بهره مند شد.
وی پیشنهاد راه اندازی رویداد ملی شیشه گران را در میمند مطرح کرد و افزود: شهر میمند با توجه به پیشینه تاریخی گرانبهایی که از آن برخوردار است به یک ناحیه صنعتی شیشه گری نیاز دارد.
معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: فارس قطب سلامت و درمان کشور است و یکی از اضلاع موضوع سلامت بر رعایت مبانی پیشگیری و تغذیه سالم و گیاهان دارویی استوار است.
به گفته این مقام مسئول شهر میمند می تواند در زمینه تولید محصولات سلامت محور و کشت گیاهان دارویی نقش ارزنده ای ایفا کند.
فرخ زاده در ادامه اظهار داشت: برای معرفی شهر میمند در سطح کشور باید از برنامه های مناسبتی و رویدادهای تخصصی از انواع گردشگری بهره بیشتری ببریم.
وی با تقدیر از تلاش های عملگرایانه برخی از مسئولان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بیان داشت: جشنواره ملی سردنوش ها، دم نوش ها، عرقیات و اشربه مختص این منطقه و جشنواره سنگ تراشان و حجاران در سطح ملی به میزبانی شهر میمند طراحی و برگزار شود.
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس بیان داشت: شهر میمند برای معرفی نیاز به نشانه های شهری (المان) دارد که با توجه قدمت تاریخی آن می توان از نمادهای متناسب را طراحی و اجرا و  این ظرفیت را مخاطبین منعکس کرد.
او در ادامه پیشنهاد گردشگری کشاورزی را برای میمند مطرح کرد و افزود: اولین تعاونی سهامی کشت و صنعت گیاهان دارویی با مشارکت جامعه محلی و هم استانی ها می تواند نقش بسزایی در رونق این منطقه داشته باشد و باعث اعتباربخشی و درآمدزایی چشمگیری برای شهر میمند باشد.
فرخ زاده با بیان اینکه تاسیسات گردشگری میمند برای میزبانی از گردشگران نیاز به تقویت دارد، عنوان کرد: هم اکنون تولید و واردات عطر و ادکلن از کشورهای خارجی و حاشیه خلیج فارس در مقیاس وسیعی صورت می گیرد و این در حالی است که میمند با تولید گل و گیاهان معطر، صنعت شیشه گری و تولید اسانس های ناب می تواند قطب تولید عطر و ادکلن منطقه باشد.
فرخ زاده در بخش پایانی سخنانش خواستار همکاری دستگاه های خدمات رسان در راستای توسعه زیرساخت های میمند شد.
/پایان متن/