فرماندار شهرستان شیراز آرای قطعی انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، لطف الله شیبانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیراز و زرقان و ششمن دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی برگزار شد.

وی اضافه کرد: در شهرستان شیراز، انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان تعداد رای های اخذ شده یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۵۸۰ رای بوده که آرای صحیح شامل یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۲۳ رای کسب شده است.

به گفته این مسوول تعداد صندوق های اخذ رای در این انتخابات سه هزار و ۵۱۴ بوده که بر اساس آرای کسب شده نتایج زیر کسب شد:۱)آیت الله لطف دژکام با ۷۲۶ هزار و ۸۱۲ رای ۲)آیت الله احمد بهشتی با ۶۰۷ هزار و ۹۹۵ رای ۳)آیت الله علی اکبر کلانتری ۴۳۲ هزار و ۸۱۰ رای ۴)آیت الله سید محمد علی مدرسی طباطبایی با ۳۴۵ هزار و ۳۶۵ رای ۵)آیت الله سیدعلیرضا دانا ۳۰۹ هزار و ۴۲۹ رای وی اضافه کرد: دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان علاوه بر حوزه های اصلی دارای چهار حوزه های فرعی نیز بوده است که در این حوزه انتخابیه بیش از ۳۴۱ هزار و ۸۲ رای از مردم اخذ شده است.

شیبانی تاکید کرد: در این حوزه انتخابیه بیش از ۲۸۹ هزار و ۴۲ رای صحیح از مردم اخذ شده و ۵۲ هزار و ۴۰ رای نیز به عنوان رای باطله شد.
فرماندار شیراز در خصوص نتایج قطعی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱) روح الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رای ۲)جعفر قادری با ۵۹ هزار و ۶۲ رای۳)علیرضا پاک فطرت با ۵۶ هزار و ۳۲۹ رای۴) ابراهیم عزیزی با ۵۲ هزار و ۷۷۳ رای ۵)سید اسماعیل حسینی با ۴۹ هزار و ۱۱ رای ۶)رحمت الله مرزوقی با ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای شیبانی با اشاره به اینکه میزان مشارکت در این حوزه انتخابیه ۲۶ درصد بوده است افزود: آقایان روح الله نجابت و جعفر قادری به عنوان منتخبان مردم در این حوزه انتخابیه منتخب شدند و آقایان پاک فطرت، عزیزی، حسینی و مرزوقی به دور دوم راه پیدا کردند.

وی در خصوص برگزاری انتخابات اقلیت های مذهبی نیز تصریح کرد: شیراز به عنوان حوزه فرعی کلیمیان ایران بوده که بر اساس این انتخابات ارای زیر از شهرستان شیراز اخذ شده است.

به گفته این مسوول دو کاندیدا در این انتخابات وجود داشته که بر اساس رای های اخذ شده:۱) همایون سامه‌یح نجف آبادی ۶۹۵ رای ۲) امیر دوستان ۴۱۸ رای بیشترین رای را از آن خود کسب کردند.

/پایان متن/