گزارش اختصاصی عصر کار از تلاش‌های مستمر نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس که تاکنون این اقدامات با ریزش آراء به دلیل شیوه نادرست تبلیغات و موفقیت‌های نسبی چهره‌های شاخص و جدید مواجه شده است؛ به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود مردم با حضورشان‌ در صحنه سرنوشت‌ساز انتخابات و دادن رای به تاریخ ثابت خواهند کرد که جای شعار به شعور و جای کاغذ‌ به عملکرد اعتماد خواهند کرد تا وضعیت فعلی جامعه سامان یابد.

گزارش اختصاصی عصر کار از تلاش‌های مستمر نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس که تاکنون این اقدامات با ریزش آراء به دلیل شیوه نادرست تبلیغات و موفقیت‌های نسبی چهره‌های شاخص و جدید مواجه شده است؛ به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود مردم با حضورشان‌ در صحنه سرنوشت‌ساز انتخابات و دادن رای به تاریخ ثابت خواهند کرد که جای شعار به شعور و جای کاغذ‌ به عملکرد اعتماد خواهند کرد تا وضعیت فعلی جامعه سامان یابد.

 

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار طی چند هفته اخیر در بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی کشور و فارس با تلاش بسیاری از نامزدهای مجلس دوازدهم شاهد برگزاری رويدادهای مختلف حمایتی در معرفی این کاندیداها و تبیین عملکرد یا برنامه‌های آتی آن‌ها هستیم.

 

فارس با ۳۷ شهرستان و ۱۵ حوزه انتخابیه با ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس که دارد اکنون فرآیند رقابتی انتخابات مجلس دوازدهم را پشت سر می‌گذراند. به گونه‌ای که هر یک از نامزدهای این دوره تلاش می‌کنند تا بتوانند با دستیابی به اعتماد مردم در انتخابات پیش‌رو موفق بشوند.

 

شیراز از گذشته تا به امروز یکی از مراکز مهم در بین حوزه‌های انتخابیه نمایندگی مجلس شناخته می‌شود و جریانات سیاسی و اجتماعی همواره در شکل‌گیری سبد رای هر یک از کاندیداها نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای دارند.

 

به گزارش عصر کار با شروع فرآیند انتخابات مجلس در دوره دوازدهم بسیاری از نمایندگان فعلی و پیشین حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و همچنین چهره‌های جدید نامزد به عرصه رقابت وارد شدند و تا این لحظه توانسته‌اند نسبت به ارائه عملکرد و معرفی توانمندی‌هایی که دارند برای موفقیت در همه‌پرسی ملی پیش‌رو تلاش کنند که بعضا با چالش‌هایی نیز همراه شده است‌.

به گزارش این رسانه تبلیغات نامتعارف و هزینه‌های سنگین یکی از چالش‌هایی است که شهروندان به این شیوه جمع‌آوری رای معترض شده‌اند که احتمال تاثیر بر کاهش سبد آراء برخی از کاندیداها خواهد داشت.

لیست‌های سیاسی مختلفی به عموم مردم معرفی شده است که مطرح‌ترین آن می‌توان به شانا، شورای وحدت، شریان، سامان، صدای ملت و پایداری اشاره کرد اما این رویه تاکنون نتوانسته است بر شرایط نسبی آرای عمومی حاکم بشود مگر اینکه تا روز انتخابات که کمتر از ۴۸ ساعت دیگر باقی‌مانده این تحولات به سمت و سوی خاصی با موج‌آفرینی یا روشنگری نیز هدایت شود.

هر چند نامزدها به صورت شبانه‌روزی در تکاپوی رای و اعتماد ملت هستند اما به نظر می‌رسد چهره‌های جدید و شاخص این دوره انتخاباتی مانند بتول معلم، مصطفی جاودانی و جعفر طاهری بتوانند از چهره‌های تکراری عبور کنند و پدیده انتخابات مجلس دوازدهم بشوند.

حوزه انتخابیه داراب و زرین‌دشت یکی از حوزه‌های انتخابیه ۱۵ گانه فارس در مجلس شورای اسلامی است که در این دو شهرستان ده‌ها کاندیداها برای رسیدن به خانه ملت در بهارستان تلاش می‌کنند.

محمدجواد عسکری یکی از نامزدهای شاخص این حوزه انتخابیه است علیرغم تعدد کاندیداها ‌که موجب تقسیم شدن آرای مردم خواهد شد اما به دلیل عملکرد بی‌سابقه و سوابق درخشان با فعالیت‌های مستمر در دو شهرستان داراب و زرین‌دشت، استان فارس و استان‌های مختلف کشور و حتی خارج از کشور زمینه‌ساز اعتماد عمومی قابل توجه در بین مردم شده است.

محمدجواد عسکری هم‌اکنون رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی است و در بسیاری از جایگاه‌های مدیریتی کشور از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و دیگر عرصه‌های مختلف مدیریتی نیز جایگاه حقوقی داشته باشد که این می‌تواند برای مردم حوزه انتخابیه او با دو دوره‌ای شدن این نماینده زمینه‌ساز فرصت‌آفرینی بیشتر و خدمات ماندگار برای دو شهرستان باشد.

در حوزه انتخابیه جهرم و خفر هم محمدرضا رضائی‌کوچی با سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس که در حال حاضر چندین سال است که ریاست یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های تخصصی مجلس را بر عهده دارد و توانسته است از طریق کمیسیون‌ عمران در پیشرفت و پیشبرد اهداف و برنامه‌های زیرساختی و عمرانی این استان و حوزه انتخابیه یو نقش موثر داشته باشد همانند نماینده فعلی داراب و زرین‌دشت می‌تواند همچنان با پشتوانه مردمی به عنوان یک ژنرال در مجلس دوازدهم نقش ایفا کند.

بررسی‌های دیگر در حوزه‌های انتخابیه مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان و همچنین آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان نیز شنیده‌ها از پیشتازی دو نامزد به ترتیب امین صادقی‌بکیانی و سعید سیفی از وضعیت بهتری نسبت به نامزدهای دیگر برخوردار هستند و می‌توانند همانند علیرضا شاهرخیان در حوزه انتخابیه لارستان و حسنعلی محمدی در حوزه انتخابیه فسا نیز پدیده انتخاباتی بشوند.

همچنین در دیگر حوزه‌های انتخابیه از پیشتازی محسن علوی از لامرد و مهر، سیدکمال علوی از فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند، عبدالحمید شیروانی از سپیدان و بیضا، حمید گرامی از اقلید و امید نصیبی ممسنی و رستم خبر می‌دهند.

به گزارش عصر کار دو حوزه انتخابیه سروستان، کوار و خرامه با محوریت غلامرضا توکل و در حوزه انتخابیه استهبان، نی‌ریز و بختگان با محوریت محمدکاظم کاوه‌پیش‌قدم رقابت‌های انتخاباتی در حال انجام است اما فاصله بین چهره‌های شاخص در این دو حوزه انتخابیه بسیار نزدیک بوده و باید منتظر ماند تا در ۱۱ اسفندماه مشخص مردم به کدام یک از نامزدها اعتماد خواهند کرد.

رقابت‌های حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار هم از پیشتاز چندین چهره شاخص حکایت دارد که غلامرضا دهقان‌ناصرآبادی و هواداران وی تاکنون توانسته‌اند علاوه بر جمع‌آوری رای در افزایش مشارکت در این دوره از انتخابات هم سهم قابل توجهی داشته باشند.

/پایان متن/