فرآیند نهایی شدن لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی یا شانا از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در مجلس دوازدهم به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار در روزهای گذشته ۱۲ نفر از نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از بررسی‌های اولیه توسط این جریان سیاسی طی یک رای‌گیری در مجمع عمومی توانستند بیشترین آراء از ۳۹۸ نفر اعضای شورای ائتلاف را کسب نمایند تا بتوانند وارد مرحله جدیدی فرآیند انتخاب این لیست احزاب اصولگرا بشوند.

طی این رای‌گیری که به طور رسمی اسامی منتخبان به ترتیب حروف الفبا منتشر شد و قرار بود در ادامه هم به تفکیک، میزان شمارش آراء هم در راستای مشخص شدن سطح اقبال فعالان سیاسی از این نامزدهای انتخاباتی به اطلاع عموم برسد اما متأسفانه این مهم تا به امروز محقق نشده است.

۱-فاطمه حائری شیرازی

۲-سیداسماعیل حسینی

۳-حمیدرضا حقیقت

۴-مریم دل‌افکار

۵-محمدعلی شیخ‌موحد

۶-ضرغام صادقی

۷-جعفر طاهری

۸-منصوره طاهری

۹-ابراهیم عزیزی

۱۰-جعفر قادری

۱۱- محمدکاظم کاوه‌پیشقدم

۱۲-رحمت‌الله مرزوقی

این خبر در حالی اعلام شد ‌که در بین منتخبان دو نماینده فعلی آقایان علیرضا پاک‌فطرت و روح‌الله نجابت و حتی غلامعلی ترابی از دیگر چهره‌های شاخص این دوره از انتخابات نیز حضور نداشتند و رسانه‌‌ای شدن نتایج آن حواشی فراوانی را حتی تا به امروز در بر داشته است.

پس از این رخداد در فضاهای مختلف سیاسی و مجازی با نقدهای مختلفی نسبت به شانا شاهد تلاش برای رفتن به لیست نهایی ۴ نفره آغاز شد که به دلائل مختلف زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر حوزه انتخابیه یا انصراف ۳ نفر از لیست ۱۲ نفره فعلی به گوش رسید و پس از تغییر حوزه محمدکاظم پیش‌قدم به استهبان،نی‌ریز و سرچهان و همچنین رفتن سرکارخانم فاطمه حائری‌شیرازی به حوزه انتخابیه تهران با وجود مغایرت قانونی اما با تصمیم ناگهانی شورای ائتلاف نسبت به جایگزینی نفر ۱۳ و ۱۴ به جمع ۱۲ نفره اقدام شد و غلامعلی ترابی و حجت‌الله طلایی به این جمع نامزدهای انتخاباتی پیوستند.

به گزارش این رسانه خبری‌تحلیلی این ماجرا همچنان ادامه دارد و شنیده‌هایی دیگر مطرح است که نفر سوم هم احتمال دارد از جمع ۱۲ نفره فعلی انصراف دهد و نفر بعدی که روح‌الله نجابت از نمایندگان فعلی است مجدد با تصمیم شورای ائتلاف به این جمع بپیوندد تا در جلسه عصر روز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه امکان انتخاب افراد خاص هم دوباره فراهم بشود تا لیست ۴ نفره را نهایی کنند.

طی این گزارش هر چند لابی‌های سنگینی در بین نامزدها وجود دارد اما احتمال حضور ۶ نفر از کاندیداها از جمله غلامعلی ترابی، جعفر طاهری، ضرغام صادقی، ابراهیم عزیزی، حمیدرضا حقیقت و همچنین مریم دل‌افکار بسیار جدی و چالش‌برانگیز شده است.

گمانه‌زنی عصر کار از احتمال حضور جدی حمیدرضا حقیقت، جعفر طاهری، مریم دل‌افکار و تلاش ۳ گزینه دیگر برای قرار گرفتن در لیست ۴ نفره و نهایی شانا در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان حکایت دارد.

به گزارش عصر کار کمتر از ۲۴ مانده به تعیین سرنوشت لیست شانا از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان باید منتظر ماند تا مشخص شود در این ساعات پایانی فرآیند انتخاب افراد در لیست نهایی به چه گونه‌ای رقم خواهد خورد.

/پایان متن/