گزارش اختصاصی عصر کار از افشاگری یا سرنخ‌دهی اخیر نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نسبت به رویای دیرینه ساحلی شدن یک استان و اتصال فارس به خلیج همیشه فارس که نتیجه آن به سال‌ها تلاش و رایزنی تمامی بزرگان و متفکران و همچنین آبادگران مرز و بوم ایران‌ اسلامی برای تحقق اهداف این دوراندیشی حکایت دارد؛ در واقع ایده راهبردی، هدفمند و راهگشا برای این بوم و جغرافیای کشور که با تدابیر شخصیت‌هایی چون جعفر قادری از اهالی لامرد فارس کلید خورد تا مخالفت‌هایی که از داخل و خارج استان به بهانه و دلائل متعدد تا به اکنون یکی از موانع اصلی توسعه فراگیر و سرآمد شدن این منطقه باشد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، جعفر قادری در صفحه اجتماعی خود از چرایی ساحلی نشدن فارس و اتصال این استان زرخیز به دریا گلایه دارد و ناکامی این دوراندیشی را بازماندن این منطقه در بین استان‌های مختلف کشور می‌داند.

او می‌گوید: آیا میدانید که اگر مسئولین استانی، گزارش ضرورت ساحلی شدن فارس در سال ۶۸ دکتر قادری و کتاب «مزایای ساحلی شدن فارس و دسترسی استان به خلیج فارس چاپ سال ۱۳۷۱» ایشان را جدی گرفته بودند و بجای پاسخ منفی به این ایده استراتژیک، در اجرایی کردن آن اقدام کرده بودند، امروز استان فارس سرآمد استانهای کشور بود.

بر اساس این پیام عمومی که نماینده فعلی مجلس از حوزه‌ انتخابیه شیراز و زرقان به اطلاع مردم رسانده است باید دانست که آیا کسانی هستند که در همین استان یا حتی خارج از استان که به ساحلی شدن یا اتصال به دریا مخالف باشند؟ آیا این افراد دلائل کافی و اقناع‌کننده احتمالا برای جلوگیری از به واقعیت پیوستن این موضوع دارند؟ این افراد به فرض منتقد آیا پیشنهاد بهتر و توسعه‌گرایانه دیگری داشته‌اند یا دارند که بتواند مسیر توسعه همه‌جانبه فارس را هموارتر نمایند؟ و پرسش آخر اینکه افراد فوق‌الذکر اکنون در جایگاه و کدام سنگر و یا در تلاش برای رسیدن به کدام سکو یا سنگر خدمت‌رسانی در تلاش هستند؟!

گزارش از سعید زحمت‌کشان

/پایان متن/