نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نشست با جمعی از بازنشستگان و کارکنان دولت به ضرورت توسعه زیرساخت‌های درمانی و مراکز علمی و دانشگاهی فارس در راستای ایجاد شرایط لازم نقش‌آفرینی جوانان و تحول‌آفرینی در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

علیرضا پاکفطرت، نماینده شیراز و زرقان مجلس شورای اسلامی طی یک نشست با بازنشستگان و پرسنل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با فرآیند پیگیری قانون‌گذاران نسبت به وضعیت‌ پرداختی حقوق‌بگیران، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از ابتدای سال جدید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا خواهد شد. وی با اشاره به اینکه خوداشتغالی و کارآفرینی دو رویکرد جامع و تحول‌آفرین در عرصه اقتصاد است، گفت: باید به سمت مهارت‌گرایی و توانمندسازی پنجه‌های کارآمد و هوش خلاق ایرانی حرکت کرد تا بتوانیم با تمرکز بر ظرفیت‌ها به فرآیندی از توسعه دست پیدا نماییم.

پاکفطرت در رابطه با ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت منحصربفرد علمی فارس و اهمیت تقویت قابلیت‌های دانشگاهی این استان از سوی مسئولان و چهره‌های تأثیرگذار اشاره کرد و اظهار داشت: شیراز یک شهر پزشکی است امروزه یکی از مشکلات بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی کمبود بیمارستان در شهر شیراز هست.

وی در ادامه‌ بر لزوم توسعه زیرساخت‌های درمانی تاکید کرد و گفت: لازم است پیگیری‌های لازم جهت احداث چند بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به نقش موثر آموزش و جایگاه مهم دانشگاه‌ها، تصریح کرد: شهر شیراز یک شهر دانشگاهی هست و دانشگاه‌های آن اعتبار جهانی دارد و ما نمایندگان مجلس امسال در‌ برنامه‌ توسعه و بودجه سالانه تلاش کردیم تا اعتبارات مراکز علمی استان فارس را افزایش بدهیم.

وی افزود: همچنین به دنبال این هستیم که امکانات آزمايشگاهی و تجهیزات کاربردی دانشگاه‌ها را به روز کنیم تا این‌ اقدام زمینه‌ساز آموزش حرفه‌ای و پژوهش کاربردی نسل جوان و آینده‌ساز بشود.

/پایان متن/