گزارش اختصاصی عصر کار از افشاگری اخیر یک سخنران ملی در سر‌نخ‌‌دهی و شاید پرونده فساد دریافت ۱۴۰ سکه و تایید شدنش در شورای نگهبان تا ورود جدی مجلس و نمایندگان انقلابی نسبت به ضرورت معرفی نماینده خاطی یا برخورد قاطع دستگاه قضایی با فرد گزارش‌دهنده در صورت عدم اثبات در راستای تحقق شعار شفافیت و همچنین حفظ و حراست از عوامل تهدیدکننده ساختار قانونی نظام منتشر شد؛ حکایت عجیبی که این روزها در کشور تحت عنوان مقابله با فساد مطرح می‌شود اما پس از داستان خودرو گیت و چای دبش این بار تحت عنوان دریافت سکه از سوی یک نماینده با محوریت علی‌اکبر رائفی‌پور افشاگری می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار با سخنرانی اخیر علی‌اکبر رائفی در صدا و سیمای ملی پیرامون مجلس و انتخابات متأسفانه خبر دریافت ۱۴۰ سکه توسط یک نماینده و حتی تایید آن در شورای نگهبان که احتمالا این مهم گزارش نشده باشد، زمینه‌ساز مکدر شدن اذهان عمومی شد و در پی آن با واکنش جدی نماینده یزد و حتی نماینده شیراز و در راس رئیس مجلس خواستار ورود قوه قضائیه جهت بررسی این موضوع شدند.

به عنوان مثال نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در روزی که گذشت با بیان اینکه این حرف‌ها اصل نظام را زیرسوال خواهد برد از مقامات قضایی خواستار بررسی جدی این مسئله شد.

او در خصوص ادعای دریافت سکه از سوی برخی نمایندگان اظهار داشت: اگر این مساله واقعیت دارد چرا دستگاه‌های نظارتی که به‌حمدا… تعدادشان نیز زیاد است رسیدگی نمی‌کنند و چرا شورای نگهبان به این مساله رسیدگی نکرده و این نماینده را به مردم معرفی و ردصلاحیت  نمی‌کند، مگر تعارف دارد؟

علیرضا پاک‌فطرت در گفت‌وگو با «آرمان ملی» مطرح کرده است: اصل نظام برای همه ما از همه چیز مهم‌تر است.  نکته دیگر اینکه آیا هر کسی اجازه دارد که بدون اینکه تحقیق کرده و به نتیجه برسد سنگی را بیندازد و آبروی همه نماینده‌ها را ببرد؟ آقایی که چنین اظهارنظری کرده چه بهتر که نماینده را نیز معرفی می‌کرد که برای کدام استان و شهرستان است.

نماینده مردم شیراز در مجلس همچنین گفته است: من فکر می‌کنم همه این‌ها اصل نظام را زیرسوال می‌برد و کاری که این‌ها می‌کنند بدتر از کاری است که اسرائیل می‌کند. در فاصله یکماه مانده تا انتخابات یک سنگی را می‌اندازند تا مردم به انتخابات و رای دادن بدبین شوند. بحث نمایندگان دوره یازدهم یا دوازدهم نیستند بلکه بحث اصل نظام است. آن کس که چنین ادعایی کرده باید حکم جلبش صادر شود مگر اینکه نماینده خاطی را معرفی کند و اگر اثبات کرد به وی جایزه بدهند. ما طرح شفافیت را تصویب کردیم. این ضعف رسانه است که اجازه می‌دهد چنین چیزهایی به‌ راحتی پخش شود. شخص موردنظر نیز باید به دستگاه‌های نظارنی گزارش می‌داد نه اینکه در تلویزیون آبروی نمایندگان را ببرد.

پاکفطرت در پایان این مصاحبه تصریح کرده‌اند که رئیس مجلس هم باید از این فرد که چنین اظهارنظری کرده و مردم را از مجلسی که رهبر معظم انقلاب آن را مجلس انقلابی نامیده، ناامید کرده شکایت کند. باید مشخص شود که چه هدفی دارند.

 

بر اساس این گزارش و خبرهای متفاوتی که در رابطه با این افشاگری صورت گرفته است انتظار می‌رود قوه قضائیه هر چه سریع‌تر نسبت به تشخیص جرم یا اینکه رد ادعا جهت تنویر افکار عمومی به مردم آگاهی بدهد.

عصر کار خاطرنشان می‌کند که مصلحت ملی در این شرایط که در تمامی کشورها به موضوع اعتماد توجه ویژه می‌شود ایجاب می‌کند تا با برخورد با فساد نیز زمینه لازم برای امیدآفرینی مردم به ارکان اصلی حاکمیت فراهم شود.

/پایان متن/