گزارش اختصاصی عصر کار از جدی شدن رقابت‌های انتخاباتی در حوزه انتخابیه کازرون و کوهچنار که با اعتماد مردم این منطقه به گزینه اصلح امکان توسعه و خلق فرصت‌های جدید با هدف پیشبرد برنامه‌های فراگیر ملی در اقتصاد کشور فراهم خواهد شد؛ منطقه‌ای که در مرز مشترک با بوشهر و نزدیکی به دریا و همچنین شرایط اقلیمی و طبیعی منحصربه‌فرد می‌تواند پیشران توسعه در بین سایر شهرستان‌های فارس و حتی جنوب ایران باشد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار رقابت‌ها در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با نزدیک شدن به روز رأی‌گیری در حال شکل‌گیری است که تحلیل وضعیت فعلی میزان محبوبیت نامزدها در این شرایط که هنوز نتیجه نهایی صلاحیت‌ها مشخص نشده است قابل پیش‌بینی دقیق نیست.

فارس به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور به لحاظ جمعیت، مساحت و نقشی که در توسعه کشور می‌تواند داشته باشد همواره در حماسه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی از جمله انتخابات در صحنه‌ها و مناسبات ملی تأثیرگذار بوده است. به طوریکه ۳۷ شهرستان این استان هر یک با ظرفیت‌های منحصربه‌فرد در اقلیم‌ها و موقعیت‌های جغرافیایی دارای نقش سازنده و توسعه‌ای در کشور داشته و خواهند داشت.

کازرون فارس یکی از شهرستان‌های غربی این استان که علاوه بر مرز مشترک با استان بوشهر و نزدیکی به دریا دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی در زمینه‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی است. در واقع کازرون در تاریخ بستر تحولات گوناگون بوده که میراث‌فرهنگی عمدتا دوران ساسانی مصداق این دیرینه هویتی مردمان این منطقه است.

به گزارش عصر کار چهره‌های مختلفی در این دوره از انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های کازرون و کوهچنار شرکت کرده‌اند که تاکنون بیش از ده‌ها نفر به طور جدی وارد مراحل اولیه معرفی سوابق و برنامه‌های تحولی خود و همراهان به صورت چهره‌به‌چهره شده‌اند که با نزدیک شدن به زمان قانونی تبلیغات پیش‌بینی می‌شود به دلیل تعدد مدعیان ورود به خانه ملت، این حوزه انتخابیه یکی از چالشی‌ترین رقابت‌های این همه‌پرسی عمومی در فارس شود.

از چهره‌های شاخص این دوره می‌توان شاهین محمد صادقی، کرامت‌الله ایازی، امیر کشاورز، غلامرضا دهقان‌ناصرآبادی، بهزاد پرنیان‌خوی، مصیب کیامرزی، عبدالحمید اسماعیلی، حسین رضازاده و همچنین فریدون عباسی نماینده فعلی این دو شهرستان نام برد که با نزدیک شدن به روز انتخابات شاهد گرم شدن تنور رقابت‌ها هستیم.

بر اساس بررسی‌های به عمل آمده هر چند باید تا روز تاییدصلاحیت‌ نهایی داوطلبان و گرفتن کد انتخاباتی این نامزدها صبور بود اما به نظر می‌رسد چهره‌های جدید و جوان طیف‌های مختلف فکری از جمله بهزاد پرنیان و امیر کشاورز بتوانند به یک پدیده انتخاباتی نسبت به دیگر رقبا پیشتاز میدان باشند. همچنین دهقانی‌ناصرآبادی‌ و اسماعیلی هم جزو افراد پیشتاز معرفی می‌شوند که تحلیل شرایط میزان محبوبیت این کاندیدا باید نظرسنجی عمومی شود.

سوابق مدیریتی، داشتن اعتقاد فکری و عملی و مقید بودن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان‌های انقلاب و شهداء، ولایت فقیه و دین اسلام و قانون اساسی، ویژگی‌های فردی و خانوادگی، سطح فکری و توانمندی نامزدها و همچنین داشتن برنامه‌های تحولی و توسعه‌گرایانه در کنار پایگاه اجتماعی داوطلبان این دوره از مهم‌ترین ملاک‌های ارزیابی در این دوره از انتخابات مجلس دوازدهم خواهد بود.

به گزارش عصر کار، کازرون فارس یکی از شهرستان‌های بالقوه در کشور معرف همگان است که با توجه جدی دولت‌مردان به عنوان مجری قانون و مجلس به عنوان قانون‌گذار و در راس امور نیز امکان توسعه هدفمند این منطقه جغرافیایی در تداوم اقدامات انجام شده و در دست انجام نیز فراهم خواهد شد.

در پایان باید دید مردم کازرون و کوهچنار در این دوره به کدام یک از فرزندان شایسته این منطقه و گزینه اصلح خانه ملت، رای اعتماد خواهند کرد.

/پایان متن/