نشست هم‌اندیشی ایده برای افزایش سرانه مطالعه کتاب به مناسبت روز و هفته ملی کتاب و کتابخوانی به میزبانی شهرداری صدرا با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و مدیریت شهری صدرا برگزار شد.

مجتبی پارسایی در یک نشست هم‌اندیشی با تاکید بر اینکه روز و هفته کتاب و کتابخوانی می‌تواند یک نقطه عطف در مدیریت شهری جهت توسعه فرهنگی شهر جدید صدرا باشد، مطرح کرد: فرهنگ و فرهنگ‌سازی در مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است که در صدرا تلاش می‌شود همانند گذشته که جزو ۱۰ شهر برتر حوزه کتاب در سطح کشور بودیم در ادامه هم بتوانیم با بهره‌گیری از مطالبات شهروندی و ایده‌های کاربردی در این حیطه نسبت به ارتقاء کیفی و افزایش سرانه مطالعه ایفای نقش داشته باشیم‌‌.

وی از فراخوان جدید شهرداری صدرا با عنوان ایده برای افزایش سرانه مطالعه خبر داد و گفت: در این زمینه از دیدگاه‌ها، پیشنهادات و راهکارهای شهروندان در حوزه مدیریت شهری نسبت به پیشرفت کمی و کیفی پروژه‌های عمرانی و فرهنگی حوزه کتاب استقبال خواهیم کرد و به برگزیدگان هم هدایایی ویژه خواهیم داد.

شهردار صدرا با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری اهمیت ویژه‌ای به حوزه کتاب و کتابخوانی داده‌اند، ادامه داد: ایشان در سخنرانی‌ها فرمایش می‌دهند که کتاب یکی از ارکان زندگی خانواده‌ها و جامعه اسلامی است و تمام ادیان آسمانی و انسان‌های بزرگ و دانشمند به وسیله کتاب نیز معرفی و جاودان شدند‌‌.

پارسایی با تاکید بر اینکه شهر صدرا استعداد پایتخت کتاب ایران را دارد، افزود: خودآگاهی و راه درست زیستن از طریق مطالعه کتاب حاصل می‌شود که می‌توانند روح را درمان و یک معلم ساده و صمیمی برای آموزش انسان‌ها باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا شهرداری صدرا در تلاش است تا این شهر دوستدار و خلاق کتاب را با برنامه‌ریزی هدفمند و با اولویت اجرایی به توسعه فرهنگی برساند.

این مقام مسئول در شهرداری صدرا در پایان از ویژه‌برنامه مدیریت شهری در هفته کتاب خبر داد و گفت: ایستگاه‌های مطالعه در اکوپارک صدرا به شهروندان کتاب ارائه ‌می‌شود که به دوستداران این حوزه پس از مطالعه و خلاصه‌برداری و با داوری آثار، جوایز نفیسی به برگزیدگان اهداء خواهد شد.

/پایان متن/