رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در هجدهمین اجلاس خیرین سلامت فارس، بر اهمیت برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین برای توسعه مشارکت خیرین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «حسین علی شهریاری» در این اجلاس سالانه که صبح امروز در شیراز برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی، گفت: باید با برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین جلوی دلسرد شدن خیرین را بگیریم و موانع را رفع کنیم تا خیرین به اقدامات خود ادامه دهند.

او افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشته اند که از ظرفیت خیرین غافل نشوید و در همین راستا مجمع خیرین تامین سلامت فارس در سال ۸۸ ایجاد شد.

دکتر شهریاری با اشاره به ویژگی های حوزه سلامت اظهار کرد: بهترین کارهای خیر در حوزه سلامت انجام شده و با توجه به هزینه های بالای حوزه درمان، باید زیرساختی فراهم کنیم که بر حوزه بهداشت و امور پیشگیرانه تمرکز شود؛ چرا که در گذشته با بیماری های واگیر مواجه بودیم، اما امروزه بیماری های غیرواگیر مانند دیابت و فشارخون در جامعه زیاد شده است و حتی جوانان بسیاری را مبتلا کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این اجلاس و مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: ما به عنوان مجمع خیرین سلامت کشور دست خیرین را می بوسیم و از آنها در تمام استان ها کمک و حمایت می کنیم.

این اجلاس سالانه با حضور دکتر «شهریاری» رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، مهندس «حیدری پور» مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسوولان ارشد استانی، صبح امروز در شیراز برگزار و خیرین عرصه سلامت استان، تقدیر شدند.

/پایان متن/