شهردار کازرون گفت: با بازگشایی فرهنگسرای مردانی پس از تعطیلی چند ساله، روح تازه‌ای به کالبد فرهنگ و هنر شهرستان دمیده می‌شود.

رضانوذری شهردار کازرون در مراسم بازگشایی فرهنگسرای مرحوم مردانی با بیان اینکه با بازگشایی فرهنگسرای مردانی روح تازه‌ای به کالبد فرهنگ و هنر کازرون دمیده می‌شود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره بازگشایی مجدد فرهنگسرای مردانی بود که پس از تعطیلی چند ساله به خاطر بیماری کرونا و همچنین بهسازی آن امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و تجهیز فرهنگسرای مردانی هزینه شده است، تصریح کرد: پارک مرحوم مردانی بزرگترین پارک کازرون است و شهرداری طی ۲ سال گذشته حدود ۸ میلیارد تومان برای بهسازی این پارک هزینه کرده که با توجه به وسعت و بزرگی این بوستان هنوز بخش‌های دیگری از این پارک نیاز به کار عمرانی دارد.

نوذری ادامه داد: مرحوم مردانی یکی از شاعران بزرگ کازرون است که در کشور شناخته شده است و نیاز است که بیشتر از گذشته به او و دیگر مشاهیر کازرون که برای ما مایه افتخار هستند توجه کنیم.

شهردار کازرون تصریح کرد: با بازگشایی فرهنگسرای مرحوم مردانی و همچنین ساخت آمفی تئاتر رو باز از هنرمندان و افراد خوش ذوق انتظار داریم که با استفاده از این مکان جهت اعتلای فرهنگ شهر و فرهنگ ایرانی اسلامی بیش از پیش اهتمام ورزند.

او اضافه کرد: بهسازی فرهنگسرای مرحوم مردانی، ساخت آمفی تئاتر روباز، موزائیک فرش و کف سازی ضلع غربی، آسفالت قسمت جنوبی پارک، ساخت پیست اسکیت، احداث سرویس بهداشتی، بهسازی آبنما و در ۲ ماه آینده تکمیل روشنایی پارک و همچنین استقرار ساختمان مجموعه مدیریت فضای سبز در این مجموعه از جمله اقدامات مهم شهرداری طی ۲ سال گذشته در این بوستان بوده است.

حجت الاسلام صباحی امام جمعه شهر کازرون نیز در این مراسم ضمن تشکر از دغدغه‌های و پیگیری‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر جهت بازگشایی فرهنگسرای مردانی گفت: اگر کازرون برند کشوری و بین المللی دارد همه به خاطر فرهنگ غنی آن است و این برای ما میراث ارزشمندی است که باید برای اعتلای آن با دید باز و آینده نگری تلاش کرده، مثل یک نگین آن را حفظ کنیم.

او با اشاره به اینکه ما باید اندیشمندان، هنرمندان، حماسه سازان و نام آوران شهرمان را ارج نهیم، افزود: ما صاحب دانشمندانی بوده ایم که شهرت جهانی داشته اند، همچنین هنرمندان، نام آوران و مردان حماسه سازی داریم که نام کازرون را بلند آوازه کرده اند و ما باید با ساخت المان، تابلو و برگزاری یادواره‌ها اصالت و فرهنگ خودمان را به تمام جهانیان معرفی کنیم.

صباحی بیان کرد: فرهنگسرا نباید بعد از این توسط افراد ناآشنا به فرهنگ آسیبی ببیند تا در فضای آرام و پر اطمینان، هنرمندان بتوانند تولیدات فاخر هنری را رقم بزنند و همچنین از هنرمندان که افراد خوش ذوقی هستند انتظار داریم دامنه کارشان گسترده باشد و به جز فرهنگ شهر و شهروندی به موضوعات فرهنگی در سطح کلان هم ورود کرده، باعث رونق فرهنگ ایرانی اسلامی تا رسیدن به آرمان‌های بزرگ کشور شوند.

/پایان متن/