هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس با حضور خیرین و مقامات مسئول در سطح ملی و استانی در شیراز برگزار می‌شود.

علی‌اکبر رامجردی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس در یک نشست خبری از برگزاری هجدهمین نشست سالانه این مجمع در شیراز خبر داد و گفت: بیش از هزار و ۴۲ میلیاردتومان از سال ۹۸ تاکنون در حوزه سلامت با تامین اعتبار توسط خیرین فارسی در تمامی نقاط استان هزینه شده است که اگر به ارزش روز محاسبه شود خدمات قابل توجهی و ماندگاری برای نیازمندان است.

وی یکی از رویکردهای مدیریتی این مجمع در تکمیل و توسعه زیرساخت‌های بخش درمان معرفی کرد و گفت: بیش از ۲۴۰ پروژه‌ نیمه‌تمام از مجموعه ۴۵۰ پروژه‌های عمرانی فارس مربوط به حوزه سلامت است که تاکنون حدود ۵۰درصد این زیرساخت‌های عمرانی، تکمیل و در آستانه افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد.
مدیر امور سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رابطه با مشارکت مجموعه‌های مختلف استانی در تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام اشاره داشت و ادامه داد: این پروژه‌ها با همکاری سه‌جانبه استانداری و برنامه و بودجه و مجمع خیرین و همچنین با محوریت و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تمامی مناطق استان به ویژه مناطق محروم در حال انجام است.

رامجردی یکی دیگر از محور‌های سه‌گانه حوزه مدیریتی مجمع خیرین سلامت را نگهداشت و مدیریت مراکز خیرساز‌ معرفی کرد و افزود: یکی از برنامه‌های جدی این مجمع مربوط به مدیریت زیرساخت‌ها و تجهیزات درمانی و خدماتی حوزه سلامت است که نقش مهمی در ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان به نیازمندان دارد.

وی یکی ديگر از حوزه‌های فعالیتی مجمع خیرین تامین سلامت فارس را در زمینه بهداشت دانست و گفت: پیشگیری در حوزه سلامت به ویژه تغذیه اهمیت زیادی دارد که در این زمينه تصمیم داریم نسبت به توزیع شیر در مناطق محروم ویژه تغذیه دانش‌آموزان با همکاری کارخانجات تولیدی لبنی از جمله رامک و همچنین ظرفیت خیرین نیز اقداماتی در تمام مدارس استان داشته باشیم.

رونمایی از خدمات و نحوه هزینه‌کردها مربوط به تجهیز ناوگان خودرویی آمبولانس، برنامه استانی تغذیه مادران باردار دارای فقر تغذیه، تقدیر از خیرین‌ برگزیده در حوزه سلامت، یادبود درگذشتگان نیکوکار و راه‌اندازی غرفه‌ها توسط سمن و خیریه‌های بخش سلامت از دیگر برنامه‌های اجرایی اجلاس سالانه خواهد بود که در هفته جاری برگزار خواهد شد.

/پایان متن/