تعدادی از شوراهای اسلامی، دهیاران، معتمدین و فعالان اجتماعی عشایر با فرماندار شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، در این دیدار غلام موسایی از معتمدین جامعه عشایری ضمن تبریک پیروزی محور مقاومت و شکست تحقیرآمیز رژیم صهیونیستی و محکومیت جنایات این رژیم، به تشریح بافت جمعیت ۳۰ درصدی عشایر شهرستان پرداخت و گفت: ما عشایر ۱۵ شهید و بیش از ۸۰ جانباز در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی کشور عزیزمان تقدیم کرده‌ایم و اکنون نیز در سنگر تولید در حال خدمت به میهن هستیم و در زمینه ورزشی و علمی نیز جوانان و نخبه‌های متعدد و با تحصیلات عالیه به جامعه معرفی کرده‌ایم.

وی همچنین با بیان پیش روی بودن انتخابات آتی و آرزوی موفقیت برای فرماندار، هیئت اجرایی، نظارت و تمامی دست‌اندرکاران این رویداد مهم سیاسی گفت: ما عشایر سروستان همیشه در انتخابات حضوری پرشور داشته‌ایم و انشالله این دور نیز مصمم‌تر و با شکوه‌تر شرکت خواهیم کرد.

در این نشست، مهرزاد موسایی به عنوان رئیس شرکت تعاونی عشایری، رسول موسایی دهیار سایت اسکان سرو نخودی و موسوی خبرنگار و فعال اجتماعی و نمایندگان سایر طوایف به بیان دیدگاه‌ها، مسائل و مشکلات جامعه عشایری پرداختند.

علی‌حسین‌ بهمنی، فرماندار سروستان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و بررسی مطالبات و مسائل و مشکلات این قشر از جامعه گفت: عشایر در مقابله با نیروهای متجاوز و استعمارگر در طول تاریخ، دوران پیروزی انقلاب و رشادت آنان در جنگ تحمیلی و در حمایت مالی و پشتبانی از جبهه ها خوش درخشیدند و همان طور که امام راحل اعتقاد داشتند عشایر، مردان و زنان روزهای سخت هستند.

وی ادامه داد: اکنون عشایر باید در زمینه‌های مختلف تقویت شوند تا همان‌طور که مقام معظم رهبری هم بر موضوع تولید مکررا تاکید دارند، عشایر نیز همچنان در سنگر تولید باقی بمانند.

بهمنی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تمامی اقشار مردم شهرستان از دوبنه گرفته تا نظرآباد، ائم از روستائیان پرتلاش، شهروندان عزیز سروستانی و کوهنجانی و همه طوایف و تیره‌های عشایری شهرستان برای بنده مهم، محترم و عزیز هستند و بنده قانونا مکلف به اجرای عدالت و خدمتگذاری به تک تک این عزیزان هستم.

وی افزود: با توجه به اشراف کاملی که بر وضعیت شهرستان سروستان و پتانسیل‌ها، نقاط قوت و ضعف آن دارم انشالله با برنامه‌ریزی، مشورت و کار علمی و کارشناسی، اهتمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی و تعامل با سایر ادارات شهرستان بتوانیم قدم‌های سازنده‌ای برای رشد و توسعه شهرستان برداریم.

بهمنی به تشریح خدمات دولت مردمی و دستاوردهای این خدمات برای نظام و مردم عزیز کشورمان و همچنین سفر ریاست محترم جمهوری به استان پهناور فارس و حضور بخشی از هیئت دولت در شهرستان سروستان پرداخت و افزود: ما تمام تلاش و ظرفیت خود را به کار بستیم تا از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و مطالبات شهرستان را به نحو مطلوبی مطرح و دفاع کنیم و در جلسات مختلف به اتفاق امام جمعه معزز و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به خوبی موضوعات مطرح و پیگیری شد.

وی گفت: علیرغم این سفرها و رایزنی‌های انجام شده به این مقدار بسنده نکرده و باز هم با حضور در محل استقرار وزرای محترم در مرکز استان مسایل و مشکلات و خواسته‌های مردم را مطرح و پیگیری نمودیم.

وی ابراز امیدواری کرد در دوران مسولیت در سروستان با همدلی مردم، مسولان، نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، اصحاب رسانه و خبرنگاران، نخبگان، صاحب‌نظران، فعالین فرهنگی اجتماعی و … بتوانیم خدمتگزار شایسته‌ای برای این خطه از کشور عزیزمان باشیم.

بهمنی در پایان افزود: هر طرحی که از سوی آحاد مردم عزیز شهرستان مطرح شود و در چارچوب قانون باشد، دفاع و حمایت و پیگیری خواهم کرد.

/پایان/