معاون فرماندار جهرم بر لزوم آمادگی سایر دستگاه های اجرایی به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان تاکید کرد.

نسرین زارعی صبح دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در فرمانداری ویژه شهرستان جهرم برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه تاکنون گزارشی از وقوع این بیماری در جهرم گزارش نشده اما تمام دستگاه‌ها باید با تعامل و همکاری بین بخشی، آمادگی لازم برای مواجهه با بیماری را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید در اسرع وقت حساسیت موضوع را به اطلاع اتحادیه مرغداران برساند، افزود: شیوع و عدم کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و سرعت سرایت آن بین طیور و انسان، می‌تواند مشکلات متعددی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تلفات غیرعادی پرندگان باید رصد شود، تصریح کرد: همچنین شهرداری مراکز عرضه طیور را به طور مستمر پایش و در صورت گزارشات مشکوک سریعاً به دامپزشکی اعلام کند.

خودداری از خرید پرندگان زنده، جوشاندن کامل تخم مرغ و پخت کامل گوشت ماکیان، استفاده ماسک و دستکش برای افراد شاغل در مرغداری‌ها، دفن لاشه پرندگان مرده در گودال عمیق، عدم تیراندازی به سمت پرندگان مهاجر، ذبح یا تمیز کردن گوشت پرندگان درون منزل و … از موارد مهم در پیشگیری از ابتلاء و شیوع این بیماری است که توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این نشست به آنها اشاره شد.

/پایان متن/