وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه شیرازـ اصفهان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی ایران بعد از انقلاب بود، گفت: پشتیبانی‌ها برای تکمیل کریدور‌های اصلی باید ادامه داشته باشد.

مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح آزادراه اصفهان ـ شیراز گفت: آزادراه شیرازـ اصفهان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور بعد از انقلاب است و فارغ از اثرات حوزه فنی و اثرات مثبت اقتصادی استان نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور مطرح است.

او با اشاره به تکمیل زنجیره‌های کریدور کشور، افزود: رشد قابل توجهی هم در خطوط ریلی داشته ایم و هم به موازات تکمیل زنجیره مواصلاتی شمال به جنوب این قطعه ۲۱۲ کیلومتری نقطه‌ای از اتصال دریا به دریا از طریق جاده به وجود آمده است.

وزیر راه کریدور دریا به دریا را اتفاق و دستاورد بزرگی دانست و با بیان اینکه به این پروژه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است، تاکید کرد: با سرعت تمام باید عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کنیم؛ نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار رئیس جمهور است و به پروژه‌های نیمه تمام منابع تزریق می‌شود.

او تصریح کرد: پشتیبانی‌ها برای تکمیل کریدور‌های اصلی باید ادامه داشته باشد وظرفیت توان مهندسان ایرانی در راهسازی کمتر دیده شده و این پروژه نمایشی از این توانمندی است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد پروژه را وزارت دفاع تقبل و از ظرفیت مهندسی خود استفاده کرده است.

بذرپاش از رئیس جمهور خواست تا با دستور وی عملیات اجرایی به بوشهر در قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان آغاز شود.

/پایان متن/