همزمان با مناسبت مهم هفته ملی روستا و عشایر در ایران با حضور سکینه کیانی بانوی مطرح ایلات و عشایر کشور و همسر گرانقدر استاد فقید محمد بهمن بیگی بنیانگذار سازمان تعلیمات عشایری ایران برنامه بزرگداشت هفته ملی عشایر درعمارت تاریخی نصیر نظام (هتل سنتی راد) برگزار می‌گردد.

محمد رضا رفیعی راد مدیر مجموعه گردشگری و اقامتی “راد” در این رابطه اظهار داشت: روستاییان و عشایر ایران سهم عظیمی در دورانهای مختلف کشور و از جمله در شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس و پیشبرد اهداف والای نظام اسلامی ایفا کرده اند و ما خود را مرهون تلاشها وزحمات این قشر شریف میدانیم.

وی گفت: وظیفه داریم در حد توان، دینمان را به عزیزان روستا و عشایر ادا کنیم و به همین منظور بنا داریم امروز با حضور نخبگان و مدیران عشایرفارس خصوصا نخبگان عشایر ساکن درشیراز و تشریف فرمایی بانوی ایلات و عشایر ایران سرکار خانم سکینه کیانی همسر گرامی اسطوره فقید عشایر ایران زنده یاد محمد بهمن بیگی و فعالان گردشگری عشایر از جمله شرکت گردشگری شیدرخ تراول به مدیریت جناب آقای اسماعیل خسروانی که در این  مراسم مشارکت دارند برنامه ای در خور شان و مقام مفاخر عشایر ایران و فارس برگزار کنیم.

مرمتگر بافت تاریخی و سرمایه گذار فرهنگی شیراز افزود:نسل دیروز و امروز عشایر افرادی موثر و مفید جامعه میباشند.افراد متخصص در حوزه های گوناگون کشور که از افتخارات جامعه معاصرند کم نیستند و ماهم به آنها میبالیم.

شاهدان شیراز برنامه‌ای فرهنگی  در جهت یادکرد از فرهنگوران

سيد محی الدین حسینی ارسنجانی دبیر اجرایی برنامه شاهدان شیراز هم گفت: شانزدهمین دورهمی صمیمانه فرهنگوران معاصر تحت نام شاهدان شیراز به تجلیل از خدمات بزرگان و مقامات عشایر ایران اختصاص دارد.

وی اظهار داشت:در این برنامه که با هدف آشنا ساختن مردم به بافت تاریخی و مسائل آن و آشتی دادن نسل دیروز و امروز با خانه های تاریخی برگزار و مورد استقبال فراوان اهالی فرهنگ و هنر و ادب قرار گرفته است.

ارسنجانی افزود: شانزدهمین برنامه شاهدان شیراز ویژه عشایر فارس امروز عصر از ساعت۱۶/۳۰ لغایت ۱۸/۳۰ در عمارت تاریخی نصیر نظام (هتل راد) از آثار تاریخی دوره قاجاری واقع در کوچه ۱۱ خیابان کریمخان زند (انتهای بازارچه فیل) با اجرای برنامه های متنوع و با حضور چهره های نامدار عشایر از جمله مدیران کل، پزشکان و مهندسان،پیشکسوتان فرهنگی، هنرمندان و بانوان معرف عشایر از جمله سرکار خانم سکینه کیانی بزرگ بانوی ایلات و عشایر ایران و تعدادی از فعالان حوزه گردشگری عشایر برگزار میگردد.

به گزارش عصر کار؛ برنامه شاهدان فرهنگی رویدادی تو در بافت تاریخی و برای تجلیل از فرهنگوران معاصر شیراز است.

/پایان متن/