رییس شورای اسلامی شهر بیرم گفت: ریاست جمهوری اسلامی ایران در سفر دوره اول حضرتعالی به استان فارس علیرغم مکاتبات و فریادها انتظار داشتیم یک نفر به این دیار تشنه سفرکنند و مشکل ۱۹ ساله مردم بررسی نماید که متاسفانه کسی به شهر محروم و دورافتاده نگاهی هم نکرد.

یعقوب رئیسیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رییس‌جمهور مردم محروم و کوخ‌نشینان؛ آقای دکتر رئیسی در سفر دور دوم شما به فارس انتظار داریم که با توجه به اینکه از پنج ماه قبل مکاتبه و حضرتعالی را دعوت کردیم به این دیار تشنه و دورافتاده سفر نمایید. ما منتظر قدوم با برکت شما هستیم.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار بر اساس محتواهای منتشر شده در فضای مجازی، آب شرب منطقه بیرم لارستان سرطان‌زا بوده که در سالهای اخیر اکثر مردم با بیماری‌های سرطانی و گوارشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

آن‌ها به مقامات عالی دولتی می‌گویند: رئیس دولت محرومان؛ ،مردم شهر محروم بیرم آب ندارند و در تابستان امسال مردم جهت استحمام از آب کولرگازی استفاده می کردند و مسئله فوق بحرانی بودن آب شرب بیرم چرا مسئولین درک نمی‌کنند تا مردم را نجات دهند!

بیرمی‌ها گلایه دارند که علیرغم مکاتبات، فریادها و پیگیری‌های ۱۹ ساله متاسفانه هنوز اقدام عملی جهت برطرف کردن مشکلات آب شرب منطقه تشنه بیرم صورت نگرفته است.

به گزارش عصر کار هرچند برخی از مسئولان معتقدند که با اعتبارات فعلی تا برطرف شدن مشکلات آب شرب این منطقه به پنج سال زمان نیاز دارد اما مردم بیرم خواستار نگاه جدی‌تری برای حل مسائل اعتباری و مدیریتی این پروژه عمرانی در جغرافیای محروم مذکور در لارستان فارس هستند.

آب دریا در وسط شهر تشنه بیرم در حال گذر است متاسفانه  علیرغم پیگیری‌ها هنوز حقآبه‌ای به بیرم اختصاص پیدا نکرده است.

بر اساس گزارشات دریافتی، آبی که مسئولان شهرستانی و استانی به مردم بیرم وعده می‌دهند خط انتقال دوم سد سلمان فارسی است. این خط ابتدا چهار شهرستان جویم، لارستان، گراش و اوز را سیراب می‌کند و اگر چیزی دیگر ماند به مردم تشنه بیرم اختصاص می‌دهند که این خط نیازمند پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و اکنون غیرقابل اجرا و این وعده اگر مسئولین جهت تامین آب شرب بیرم  مجددا روی این خط مانور دهند با واکنش ملت بیرم روبه‌رو خواهند شد.

بیرمی‌ها خواستار فعالیت بیشتر نماینده خود در مجلس شورای اسلامی هستند که رئیس شورای اسلامی این شهر به مخاطبان گفت: دکتر حسین زاده ابتدا به صورت جدی موضوع آب شرب بیرم پیگیری می‌کردند نمی‌دانیم چه شد ایشان دلسرد شدند  و دیگر آب بیرم را به صورت جدی پیگیری نمی‌کنند و ما انتظار داریم حق‌آبه خط انتقالی از دریا نیز به این منطقه اختصاص دهند.

یعقوب رئیسیان اظهار داشت: در ۲۰ کیلومتری این شهر، طرح محرم و ۴۰ کیلومتری هم سد سلمان فارسی عبور کرده ولی در این خطه، بیرم به عنوان صحرای کربلا که مردم ما از تشنگی درحال تلف شدن هستند.

این نماینده مردم ادامه داد: ریاست‌جمهوری و رئیس دولت محرومان این مردم محروم ما تشنه هستند آیا این جمله «بیرم ما تشنه است» قابل درک برای مسئولان است!؟؟ ما آب نداریم

وی خطاب به دولت گفت: ما انتظار داریم دولت جمهوری اسلامی نیاز اولیه ما تامین کنند درصورتی در دو طرف ما خط انتقال آب عبور کرده و اکنون هم به همت دولت سیزدهم، خط انتقال آب دریا در وسط شهر تشنه بیرم در حال گذر است ولی متاسفانه هنوز هیچگونه حق آبه ای برای ملت تشنه بیرم درنظر نگرفتند.

به گزارش اختصاصی عصر کار و بر اساس تحلیل اولیه این رسانه با اعلام دغدغه‌های مطرح شده انتظار می‌رود دولت در سفر دوم به فارس که تا چند روز آتی به مدت ۳ روز به طول خواهد انجامید با ارسال نمایندگان ویژه یا در صورت لزوم بازدید میدانی شخص رئیس‌جمهور به دلیل روحیه و نگاه انقلابی و جهادی که دارند در تصویب اعتبارات گره‌گشا جهت محرومیت‌زدایی این منطقه کم‌برخوردار نیز اقدام مناسب و سوغات ماندگاری را برای مردم همیشه در صحنه جنوب فارس داشته باشند.

/پایان متن/