میدان دانشجو یا همان علم سابق طی اقدامی از سوی مدیریت شهری به میدان دانشجوی شهید سیدحسین علم‌الهدی تغییر یافت.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار بر اساس گزارش کاربران فضای مجازی در عصر روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه در سکوت خبری نام یکی از میادین شیراز را که با نام ارزشمند دانشجو پیوند معنوی خورده بود را تغییر دادند و به نام دانشجوی شهید سید حسین علم الهدی گذاشتند.

هر چند به گفته کاربران این اقدام عجولانه و بدون اطلاع‌رسانی و البته به صورت نقص در ترجمان زبان بین‌المللی این تابلو انجام گرفت بر اساس اطلاعات دریافتی نام این شهید بزرگوار هم احتمالا اشتباه بر روی این تابلو نوشته شده است.

شهید دانشجو سيد حسین یا محمدحسین علم‌الهدی یک افتخار برای ایران و ایرانی و شهر شیراز است اما احتمالا با تصمیمات بدون پشتوانه مردمی و نظرخواهی از شهروندان احتمالا در کانون توجه منتقدان به دلیل عملکرد قابل تامل کمیته نامگذاری شورای اسلامی نیز قرار بگیرد.

عصر کار از مدیریت شهری که این اقدام را در سکوت خبری انجام گرفته است خواستار توضیح شفاف از فرآیند و دلائل اصلی این تغییر نام که هویت قشر دانشجو در جوار دانشگاه شیراز محسوب می‌شود، هست و این موضوع را یک فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان شهری و نمایندگان منتخب مردم در پارلمان شهری می‌داند.
/پایان متن/