مدیرکل دفتر هماهنگی امورسرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: طی مراسمی با حضور فعالان اقتصادی، نخستین مرکز توسعه سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری فارس-عمان در مسقط افتتاح شد.

سید مهدی خادمی سه‌شنبه ۱۶ خرداد به خبرنگاران گفت: افتتاح این مرکز، گامی بسیار موثر و اقدامی کلیدی برای شتاب بخشیدن به روند گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بین استان فارس و کشور عمان محسوب می‌شود.

خادمی ضمن یادآوری اینکه مرکز توسعه سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری، می‌تواند تسهیل کننده روابط اقتصادی و مناسبات تجاری باشد، گفت: طرح ایجاد این مرکز از ایده‌های خلاقانه و منحصر به فردی است که برای نخستین بار در کشور، توسط استانداری فارس و با عاملیت بخش خصوصی اجرایی شد.

او افزود: به دنبال افتتاح قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر در فارس و به فاصله چند روز پس از سفر سلطان عمان به ایران، به همت دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت اقتصادی استانداری فارس و مشارکت فعالین بخش خصوصی، شاهد راه اندازی این مرکز بودیم.

خادمی ادامه داد: مرکز توسعه سرمایه گذاری و مبادلات تجاری فارس و عمان در راستای سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت خدمتگزار و با رویکرد تقویت زنجیره‌های ارزش، برای تحقق مجموعه اهداف ارتقاء سرمایه گذاری خارجی، انتقال فناوری و حمایت از فعالان اقتصادی استان فارس برای ایجاد شرایط برای حضور موثرتر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و با رویکرد دسترسی به بازارهای جهانی راه‌اندازی شده است.

/پایان متن/