نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در مراسم پاسداشت ولادت امام حسن مجتبی (ع) که به میزبانی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد، فارس را به عنوان استان مهربانی‌ها و پیشگام در امور خیر معرفی کرد.

علیرضا پاکفطرت، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم ایتام تحت پوشش بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها امور شعب استان فارس که در دارالذکر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار گردید با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از ایتام که امروز در این مراسم باشکوه در ضیافت جشن و افطاری کریم اهل بیت (ع) شاهد آن هستیم بایستی به صورت منسجم و هدفمند تداوم پیدا کند.

وی با اشاره به احادیث مطرح شده توسط اهل بیت، ادامه داد: خداوند لطفی کرده که در خدمت ایتام باشیم و امروز در سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) خرسندیم که ما میهمان و شما میزبانید و در حرم مطهر شاهچراغ (ع) باید بگوییم هر کجا که ایتام باشند همانجا هم برکت است و میتوان در چنین روز و در چنین مکان مبارک و مقدسی از خداوند بزرگ حاجات خود را گرفت. پبامبر اکرم که درود خدا بر او باد می‌فرمایند: “محبوبترین خانه‌ها در نزد خداوند خانه‌ای است که ایتام در آن‌ها مورد تکریم واقع شوند” و خوش به حال آن افرادی که توانسته‌اند سرپرستی یتیمی را بپذیرند. پیامبر اکرم باز می‌فرمایند: “آیا دوست داری دلت نرم شود پس به یتیم عواطف بنما و مهر بورز تا دلت نرم و به حاجت خود برسی.”

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در ادامه افزود: زندگی ماشینی باعث شده دل‌های ما سنگ و افسرده شود؛ اگر دنبال آرامش درونی هستیم لازم است که به ایتام برسیم و مهربانی کنیم. مولایمان علی علیه السلام هم فرموده اند: “الله، الله شما را وصیت میکنم به مدارا کردن با یتیمان.” مدارا با یتیمان و تکریم یتیمان را در جاهای مختلف دیده ایم. این مژده را به شما دهم که فرزندان و نوجوانان، دختران و پسران آینده متعلق به شماست و سخن بزرگان دین و تاریخ ما هم چنین است. سرنوشت پیامبر و امام علی و امام خمینی که یتیم بوده‌اند را دیده‌اید چقدر خداوند به آن‌ها عزت بخشید و محبوب شدند. بالای ۸۰ درصد افراد موفق کسانی بوده‌اند که در کودکی پدر یا مادر و یا هر دو را از دست داده‌اند. مولا علی پدر یتیمان است و خداوند همراه کسانی است که یتیمان را یاری میکند.

فارس استان پیشتاز در ایجاد مراکز و مجامع خیریه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فارس در تمام امور پیشگام بوده و هست و استان مهربانی‌ها و پیشگام امور خیر است. اولین مجمع خیرین فارس، اولین مجمع خیرین سلامت و اولین مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در فارس ایجاد شد. فارسیان همواره پیرو پیامبر و امام علی و امام حسن علیه‌السلام بوده و ما معتقدیم ایران قوی به دست شما نوجوانان و جوانان ساخته و اقتصاد ایران را شما مهرجو‌یان شکوفا خواهید کرد.

پاکفطرت به ایتام و مهرجویان حاضر در این مراسم توصیه کرد: تا می‌توانید درس بخوانید و زمان را از دست ندهید. استاندار فارس و بسیاری از مدیران کل استان در چنین شبی در جاهای مختلفی دعوت بودند اما به احترام و به افتخار ایتام به این مراسم آمدند. توصیه اکید بنده به شما این است که قدر خود را بدانید. خوب درس بخوانید و در رشته مورد علاقه خودتان درستان را بخوانید. رشته‌های دانشگاهی بهتر از پزشکی و مهندسی هم داریم. ما به خلبان و قاضی و وکیل و نویسنده و هنرمند هم نیاز داریم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در پایان خاطرنشان کرد: دولت و مجلس توجه ویژه به نیازمندان و ایتام دارند و تسهیلات ویژه و وام‌های خوب و تبصره‌های قانونی برای آنان و شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است که می‌توانند از این فرصت بهره‌مند بشوند.

گفتنی است در مراسم یاد شده محندهادی ایمانیه استاندار فارس، محمدحسن اسدی شهردار شیراز و همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، شهردار منطقه ۸ شیراز و تعداد دیگری از مدیران در این مراسم حضور داشتند.

بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها نمایندگی استان فارس با ۵ شعبه فعال در شیراز و ۱۸ شعبه فعال در شهرستان‌های استان فارس سه هزار نفر از مهرجویان و ایتام را تحت پوشش خود دارد.

/پایان متن/