همزمان با دهه مبارک فجر ۱۲ پروژه کلان برق رسانی در استان فارس افتتاح می‌شود.همزمان با دهه مبارک فجر ۱۲ پروژه کلان برق رسانی در استان فارس افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با تبریک ایام مبارک و غرورآفرین دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت در ایام ا… دهه مبارک فجر، گفت: با تلاش بی وقفه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به منظور خدمت رسانی بیشتر به مردم شریف استان تعداد ۱۲ پروژه کلان در زمینه‌های توسعه شهری، توسعه روستایی، بهارستان و روستای بدون برق با اعتباری بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می‌شود.

حمیدرضا کریمی فرد گفت: این پروژه‌ها شامل طرح‌های کاهش تلفات، اصلاح و بهینه سازی برق شهری و روستایی، برق رسانی به روستا‌های فاقد برق و توسعه و اصلاح روشنایی معابر می‌باشد که در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه بهره برداری ازطرح‌های مذکور نقش مهمی در پایداری شبکه، برق رسانی و توسعه خدمات رسانی بهتر به مشترکان استان دارد، بیان کرد: جهت بهره برداری از این پروژه‌ها ۶۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط، حدود ۸۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۲۳ دستگاه ترانسفرماتور با ظرفیت ۱۸۵۰۰ کیلو ولت آمپر احداث و نصب شده است.

او گفت: اصلاح و توسعه ۱۰ هزار متر شبکه روشنایی و نصب ۲ هزار دستگاه چراغ روشنایی با اعتباری معادل ۷۰ میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه‌های مورد بهره برداری در این ایام است.

این مقام مسئول به نصب و راه اندازی کنتور‌های هوشمند فهام در سطح این استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۴ هزار دستگاه کنتور هوشمند فهام به ارزش حدود ۲۴۰ میلیارد ریال نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است که تا پایان امسال این تعداد به ۵ هزار دستگاه کنتور افزایش می‌یابد.

کریمی فرد، از برق رسانی به ۱۰ روستای فاقد برق درسطح استان فارس با اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد ریال خبرداد و گفت: این تعداد روستا با احداث بیش از ۲۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و بیش از ۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۱۳ دستگاه پست هوایی با ظرفیت ۳۵۰ کیلو ولت آمپر برق‌دار شده و ۹۰ خانوار روستایی از نعمت برق بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در اجرای این پروژه ها، ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از آنها، موجبات افزایش رضایتمندی هم استانی‌های عزیز بیش از پیش فراهم آید.

/پایان متن/