دادستان مرکز فارس نسبت به اهمیت حفظ و صیانت از حقوق عمومی مردم و همچنین برخورد جدی با فساد اداری تاکید کرد.

سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در این همایش به ارائه گزارشی مبسوطی از عملکرد دادسراهای استان پرداخت و با اشاره به ورود ویژه به موضوعات حقوق عامه گفت: تلاش کرده ایم تا در این بخش در راستای حفظ و صیانت از حقوق عمومی مردم با جدیت و قاطعیت وارد شویم و موضوعات را تا انتها و حصول نتیجه دنبال کنیم.

سید مصطفی بحرینی در همایش روسا و دادستان های حوزه های قضایی فارس که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد با تأکید بر اینکه استفاده مجرمان خشن و افراد شرور از مرخصی زندان و سایر تسهیلات قضایی در حد صفر است گفت: این در حالی است که تأکیدات ریاست قوه قضائیه در خصوص جلوگیری از بازداشت های بی دلیل در استان فارس به شدت مورد بررسی قرار دارد و این امر با سرکشی های مکرر و مستمر از زندان ها توسط قضات مراقبت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دادگستری فارس به نظارت بر نحوه مدیریت دستگاه های اجرایی از حیث نگهداری اموال و دارایی های موجود دستگاه ها و نهادهای عمومی اشاره کرد و افزود: تعیین تکلیف اموال موجود در انبار ها نسبت به مدت مشابه قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.

این مقام قضایی استان فارس همچنین از کاهش زمان تعیین تکلیف رسیدگی به پرونده اموال از ۲۴۰ روز در سال گذشته به ۱۲۸ در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: نظارت بر تعیین تکلیف اموال بلاصاحب یا فاسد شدنی موجود در انبار دستگاه های اجرایی و سازمان اموال تمیلکی استان از دیگر اقدامات انجام شده است که انهدام اموال فاسد شدنی نسبت سال گذشته ۷۰۶ درصد افزایش یافته است.

بحرینی از دیگر موارد مهم اقدامات دادسرای مرکز استان به پیگیری پرونده های کثیرالشاکی و رصد آن ها در تمام مراحل دادرسی اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۸۱ فقره پرونده که هر کدام بیش از بیست شاکی داشتند به سرانجام رسیده است.

دادستان شیراز تصریح کرد: مقابله با فساد اداری و فساد مدیران در سطح استان از دیگر اقدامات است که با جدیت ویژه در دادسرای شیراز در دستور کار قرار دارد و در این راستا از سال گذشته تا کنون ۷۲ مورد پرونده در ارتباط با فساد مدیران ارشد داشتیم.

وی افزود: ۱۰ پرونده مفاسد اقتصادی نیز تشکیل شد که در شعب ویژه در حال رسیدگی و یا در مراحل نهایی تکمیل تحقیقات قرار دارد.

بحرینی به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه تکالیف قانونی دادسرا اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا کنون حدود دو هزار وسیله نقلیه توقیفی را تعیین تکلیف کردیم و در مزایده ای که اخیراً برگزار شد پانصد دستگاه به مزایده و فروش رسید.

دادستان مرکز فارس در پایان گفت: متوسط میانگین کشوری پرونده های باقی مانده در دادسرا ها ۲۰۱ فقره می باشد که این رقم در فارس ۶۲ پرونده است.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: متوسط کشوری ورودی پرونده به دادسرا ها ی کشور ۳۰ فقره است در حالی که این میزان در دادسرا های استان فارس ۲۲ فقره می باشد.

/پایان متن/