نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان سیل اخیر فارس خواستار پیگیری جدی این موضوع از سوی رئیس مجلس شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار در روزهای اخیر ایران و مردم فارس شاهد حادثه دردناک سیل در برخی از مناطق شرقی فارس به ویژه در منطقه رودبال و محور استهبان داراب بودند که از لحظه اول این حادثه با حضور میدانی نماینده مردم داراب و زرین‌دشت و همچنین نیروهای امدادرسان به ویژه هلال‌احمر، سپاه پاسداران و بسیج مردمی جهت خدمات‌رسانی به مصدومان همراه شد؛ در همین راستا تا به اکنون مقامات ملی و استانی متعددی از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهور و همچنین وزیر کشور با حضور میدانی در این زمینه پیگیر ماجرا جهت مدیریت بهتر این بحران شدند که متاسفانه بر اساس آمار رسمی تاکنون ۲۳ نفر کشته و تعداد نامشخصی مصدوم از این مسئله بر جای ماند و ایران و ایرانی از سیل منطقه رودبال فارس داغدار شدند.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان کرد: به مردم استان فارس که در سیل استهبان و نی‌ریز قریب به ۲۲ نفر از عزیزانشان را از دست دادند تسلیت گفته و با آن‌ها ابراز همدردی می‌کنیم. از رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم که این موضوع را با یک تاکید ویژه پیگیری کند.

ابراهیم عزیزی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته اطلاعات به ما می‌گوید که برخی از سازمان‌ها نسبت به وقوع این سیل هشدار داده بودند اکنون نیز گلایه‌های زیادی در استان فارس وجود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که قبلا نیز به نوعی دیگر این حادثه در استان فارس تکرار شده بود، انتظار می‌رود این بار با جدیت بیشتری موضوع پیگیری شود. از همه عزیزانی که با مردم سیل زده همدردی کردند سپاسگزارم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در سیل در شهرستان استهبان و نی‌ریز از دست داده‌اند، تسلیت می‌گویم. کمیسیون عمران عوامل وقوع این سیل را با جدیت پیگیری می‌کند. نکته‌ای که شما اشاره کردید درست است و در گزارش اولیه‌ای که به دست ما رسیده وجود دارد. این موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

خاطرنشان می‌شود در فرآیند امدادرسانی و بررسی این موضوع تعداد قابل‌توجهی از شهروندان و همچنین مقامات قضایی و بازرسی و دستگاه‌های نظارتی و همچنین مجلس شورای اسلامی به طور ویژه خواستار بررسی موضوع جهت مشخص شدن مقصران احتمالی سیل اخیر شدند.

/پایان متن/