طرح سوال حجت‌الله فیروزی، نماینده مردم شهرستان فسا از دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص توزیع نامناسب تجهیزات و امکانات پزشکی در برخی نقاط کشور در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار نماینده مردم در خانه ملت معتقد است: توزیع نامتناسب پزشکان متخصص و کمبود و یا فقدان بسیاری از تخصص‌ها در مناطق مختلف کشور و به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و عدم توزیع مناسب تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی و درمانگاهی و کمبود شدید این تجهیزات در برخی مناطق مشکلات و نارضایتی‌های زیادی در بخش های زیادی از مردم ایجاد نموده است.

در همین راستا در روزهای آتی وزیر بهداشت برای پاسخ به سئوال نمایندگان به صحن مجلس حضور خواهد یافت.

متن سوال حجت‌الله فیروزی، نماینده مردم شریف شهرستان فسا و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

انتصاب افراد ناکارآمد و فاقد تجربه مدیریتی و اجرایی و فاقد برنامه و فاقد مقبولیت در برخی مسئولیت‌ها و مناسب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توزیع نامتناسب پزشکان متخصص و کمبود و یا فقدان بسیاری از تخصص‌ها در مناطق مختلف کشور و به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و عدم توزیع مناسب تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی و درمانگاهی و کمبود شدید این تجهیزات در برخی مناطق و همچنین عدم حمایت از بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی مراکز خصوصی درمانی در برخی مناطق کشور و کارشکنی در روند فعالیت های مراکز بخش خصوصی، مشکلات و نارضایتی‌های زیادی در بخش‌های زیادی از مردم ایجاد نموده است.
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح دهند که چرا با وجود تذکرات متعدد نمایندگان در خصوص موارد فوق همچنان بر ابقای افکار افراد ناکارآمد در برخی مسئولیت‌ها اصرار دارند؟ و در توزیع تجهیزات و امکانات درمانی و پزشکی و همچنین در توزیع پزشکان متخصص برای مناطق مختلف کشور ساز و کار مناسبی ندارند و چرا این میزان از تبعیض و مشکلات در توزیع امکانات و تجهیزات و پزشکان متخصص وجود دارد؟ و چرا از سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی و توسعه مراکز درمانی و بهداشتی بخش خصوصی حمایت نمی‌شود و در روند فعالیت‌های آن‌ها کارشکنی می‌شود؟

خاطرنشان می‌گردد پیش از این محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده داراب و زرین‌دشت هم در صحن علنی مجلس از ناکارآمدی مدیریت پزشکی استان فارس و در راس آن علوم پزشکی شیراز نیز تذکر شفاهی داده‌اند و برای حل مسائل جاری و پاسخ شفاف به چگونگی حل مشکلات مهلت چند روزه فرصت دادند.

/پایان متن/