با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی، روح‌الله رنجبری، مدیرگروه سینمایی این اداره کل، شیشه‌گر، مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس و فیلمسازان شیرازی، اختتامیه هفته فیلم و عکس در محل سینما فرهنگ شیراز برگزار شد.

ابراهیم شیشه‌گر، مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس نیز در این مراسم گفت: دفتر انجمن سینما جوان شیراز و آباده به عنوان دو دفتر فعال انجمن در استان مدت‌ها است که تجهیز نشده است و نیازمند اعتبارات ویژه‌ای در این بخش است.

وی با اشاره به موفقیت چند فیلم استان فارسی در سطح ملی و جهانی طی چند ماه گذشته، گفت: استان فارس به عنوان پایتخت فرهنگی ایران، با گنجینه استعداد و پتانسیل های فراونی که دارد متاسفانه یک جشنواره ملی فاخر در حوزه فیلم ندارد.

ابراهیم شیشه گر با اشاره به اینکه استان فارس در زمینه‌های مختلف فرهنگ و هنر سرآمد کشور است، گفت: تاریخ این مرز و بوم ثابت کرده استان فارس چاه نفت فرهنگی و هنری ایران است ولی متاسفانه حداقل در عرصه فیلم به حال خود رها شده است، ضرورت دارد همه برای استخراج این پتانسيل‌های مغفول مانده برای ارتقاء و اعتلای فرهنگ آینده ایران عزیز همت کنند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس با بیان اینکه همه در کمبودهای فعلی مقصریم عنوان کرد: در برگزاری هفته فیلم و عکس هم مشکلات و نقایصی بود که امیدواریم با کمک هنرمندان و افراد که نقد می‌کنند برنامه‌های بعدی متفاوت، وزین و با کمترین نقص برگزار شود.

وی در انتها با تقدیر از حمایت‌های مدیرکل و معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: طی این مدت تمامی درخواست‌های ما برای رونق فعالیت‌های فیلم‌سازی نه تنها رد نشد بلکه مورد استقبال قرار گرفت.

/پایان متن/