طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه و با معرفی رئیس کل دادگستری استان فارس، مسعود رحمانی به عنوان معاون قضایی رئیس کل و مسئول پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دادگستری استان فارس منصوب شد.

معاون قضایی دادگستری استان فارس در اولین بازدید خود مشکلات ۳ واحد تولیدی و صنعتی شهر صدرا را بررسی و موانع و مشکلات حقوقی آن‌ها مورد پیگیری قرار گرفت.

در راستای تأکید رئیس کل دادگستری استان فارس در حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، مسعود رحمانی معاون قضایی و مسئول پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دادگستری فارس ضمن بازدید میدانی از نزدیک به بررسی مشکلات ۳ واحد تولیدی و صنعتی شهر صدرا پرداخت.

وی این بازدیدهای هدفمند را بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای شعار سال دانست و گفت: از چندین واحدهای تولیدی از جمله شرکت کولر هوایی آبان، شرکت شیراز سرم و همچنین گلسار فارس بازدید به عمل آمد و رفع موانع و مشکلات حقوقی آنان در دستور کار قرار گرفت.

معاون قضایی دادگستری فارس در ادامه خاطرنشان کرد: پس از بازدید میدانی از این واحدهای صنعتی و تولیدی شهر صدرا نشست‌های مختلفی با مدیران واحدهای تولیدی برگزار شد که عمده مشکلات آن نوسانات نرخ ارز، کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه درگردش و مشکلات بانکی و هماهنگی با ادارات آب و برق، مخابرات و دستگاه‌های خدمات‌رسان مطرح گردید و مقرر شد این واحدهای تولیدی و صنعتی درخواست و مشکلات خود را به دبیرخانه سیاست‌های اجرای ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دادگستری استان فارس ارائه کنند تا نسبت به پیگیری موانع و مشکلات آن‌ها اقدام شود.

رحمانی یادآور شد: درخواست و مشکلات برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی پیش از این نیز در کارگروه حقوقی و قضایی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دادگستری استان بررسی و پیگیری شده بود که عمده موانع و مشکلات پیش روی آن‌ها مرتفع و حل شده است.

رحمانی به برخی از فعالیت‌های واحدهای تولیدی و دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برخی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان فارس به لحاظ صنعتی و تولیدی از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار است و شرکت کولر هوایی آبان با دستگاه‌های پیشرفته و با فن‌آوری روز دنیا جزء واحدهای دانش بنیان، صادرکننده دانش فنی و چند شرکت برتر در زمینه‌های مهندسی، طراحی و تولید و تأمین سیستم های انتقال حرارت در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت شیراز سرم جزء شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت چینی بهداشتی گلسار فارس نیز جزء واحدهای تولیدی وصنعتی برتر و شناخته شده در سطح کشور می‌باشند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی استان فارس کمک شایانی در جهت اشتغال جوانان دارد و در همین راستا دبیرخانه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دادگستری استان ضمن حمایت های قضایی و حقوقی لازم از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و تولید از تعطیل شدن واحدهای صنعتی و کارخانجات جلوگیری می‌نماید.

گفتنی است دادگستری استان فارس طی چند سال اخیر به صورت جدی به موضوع حمایت از تولید و اشتغال ورود داشته و به همین منظور دبیرخانه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی و حقوقی از تولید را راه‌اندازی نموده است که در سال گذشته با تلاش و حمایت‌های قضایی صورت گرفته مشکلات ۱۸۹ واحد تولیدی و صنعتی استان فارس مرتفع شده است.

/پایان متن/