نماینده مردم فسا در مجلس، گفت: طی نامه‌ای به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص ممنوعیت صادرات گوجه و خیار مکاتباتی داشته و بند (ش) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را به آن‌ها یادآوری کرده‌ام زیرا این اقدام آن‌ها مغایر قانون بوده و باید اصلاح شود.

حجت‌الله فیروزی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اعمال محدودیت در زمینه صادرات محصولات صیفی خصوصا خیار و گوجه فرنگی، گفت: بر اساس بند (ش) تبصره (۸) قانون بودجه سال جاری دولت باید از ۶ ماه قبل اعمال محدودیت در زمینه صادرات محصولات کشاورزی را به کشاورزان اطلاع رسانی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محدودیت صادرات صیفی‌جات با توجه به پایین بودن مصرف داخلی آن کشاورزان را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است و دچار خسارت شدیدی شده‌اند، افزود: طی نامه‌ای به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص ممنوعیت صادرات گوجه و خیار مکاتباتی داشته و بند (ش) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را به آنها یادآوری کرده‌ام زیرا این اقدام آن‌ها مغایر قانون بوده و باید اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محدودیت یکباره صادرات صیفی‌جات برخلاف قانون بوده و کشاورزان از این موضوع گله‌مند هستند، عنوان کرد: محدودیت صادرات صیفی‌جات حدودا از دو هفته قبل و بدون اطلاع‌رسانی قبلی آغاز شده است.

فیروزی، ادامه داد: صیفی جات جزء محصولات کشاورزی هستند که شرایط نگهداری خاص خود را دارند و کشاورزان نمی‌توانند این محصول را مدت زمان زیادی نگهداری کنند، با توجه به این موضوع لازم است تا هرچه سریع‌تر این محدودیت صادراتی برداشته شود.

/پایان متن/