وزیر اسبق اطلاعات در آیین نکوداشت شهدا و سرداران شهید روستای شهیدآباد خرم‌بید فارس نسبت به برنامه‌ریزی جدی دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی در راستای برخورد با مفسدان اداری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات در آیین ملی تجلیل از شهدا و سرداران روستای شهید آباد فارس با قدردانی از تلاش مروجان فرهنگ ایثار و شهادت و بانیان برپایی کنگره شهدای عزیز این روستا، اظهار داشت: اگر سعادت دنیا و سعادت آخرت را می‌خواهیم یا اگر می‌خواهیم جوانان ما از انقلاب جدا نشوند، آرمان شهدا و راه شهادت را می‌بایست به بهترین نحو ممکن برای آن‌ها تبیین نمود.

وی گفت: در رابطه با میزان ارتباط قلبی و علاقه جوانان به اینگونه جلسات معنوی، این حجم استقبال جوانان از این نوع مراسمات، آن هم در شرایط فعلی با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی و…. پیام روشنی دارد و آن این است که، این مردم به عهد مقدس و نورانی خود که با اهل‌بیت علیهم السلام، شهیدان و گل سرسبد ایشان وجود مقدس حضرت سیدالشهداء(ع) بسته بودند، همچنان محکم و استوار هستند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: اهالی روستای شهیدآباد با ۴۶ شهیدی که تقدیم به اسلام و انقلاب  کرده‌اند سند عهد و پیمان خودشان را با امام عصرشان و با ولایت امضاء کردند و امروز حضور این برادران و خواهران و جوان‌های عزیز انقلابی، که همه آن‌ها دست‌اندرکاران برپایی این یادواره باشکوه هستند، سندی است در امتداد راه شهیدان، که ما هم بر این عهد محکم و استوار در راه ولایت هستیم.

هویت ما به هویت شهیدان گره خورده است

مصلحی با بیان عباراتی در اوصاف شهداء بیان داشت؛ هر چه هست در خانه شهیدان است. هویت ما به هویت شهیدان گره خورده و هر کسی میخواهد افتخار دنیا و آخرت را داشته باشد زلفش را به تعبیر جوان‌ها به زلف شهدا گره بزند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: استقبال بی نظیر از چنین جلساتی را با توجه به مشکلات اقتصادی، این پیام را می‌رساند که راه و مکتب شهدا همچنان ادامه دارد و شهدا اگر با خدا معامله کردند، مردم متوجه این جانفشانی بوده و قدردان رشادت‌های شهدا هستند.

نماینده سابق امام در بخش‌هایی از سپاه تهران و کشور و کمیته انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس انواع شهادت‌های عجیبی را از همین جوانان برومند ایران در جبهه‌ها دیدم و تجربه کرده‌ام و بعد از آن هم از تمام مسائل پیدا و پنهان کشور آگاهم. خواسته بسیاری ازشهدای ما بر این بود که بعد از شهادتشان هیچ چیز از آن‌ها بر جای نماند. حتی پلاکشان.

وی عنوان داشت: شهدا مسیر خود و جامعه و خانواده‌شان را مدیریت و رهبری و تدبیر می‌کنند. سیدالشهدا پس از هزار و چند صد سال که از شهادتش میگذرد مسیر خودش را مدیریت کرده است. دشمن مرتب در صدد ضربه زدن به انقلاب و نظام ماست و هر روز به نحوی و روشی قصد توطئه در کشور ما دارد. از زمان پیروزی انقلاب که مقامات ما را ترور کردند تا به امروز ما با امریکا و اجانب او و کل استکبار جهانی در تقابلیم.

نماینده امام و رهبری در امور اهل سنت، گفت: هفده هزار ترور مدیران و مردم ما از رییس جمهور گرفته تا نخست وزیر و از رئیس قوه قضائیه تا وزرا و استادان دانشگاه و روحانیون عالی‌مقام و ائمه جمعه و نمایندگان مجلس و حتی افراد عادی و عامی جامعه  در روزها و هفته ها و ماه‌های اول انقلاب انجام دادند تا این نهضت به ثمر ننشیند، دويست هزار شهید دفاع مقدس داریم با صدها هزار جانباز و آزاده و….اما دیدیم که شهدای اسلام و انقلاب خصوصا شهدای دفاع مقدس و شهدای راه امنیت و مدافعین حرم راه را بر ما هموار و امور کشور و انقلاب ما را تدبیر و مدیریت کرده و به پیش بردند و این میراث گران‌بهای حضرت سیدالشهداء که شهدای ما با تبعیت از او به اوج وصال باخدا معنویت رسیدند را حفاظت و حراست نمودند.

پیش بینی رهبری در خصوص افول و فروپاشی آمریکا شعار نیست، یک واقعیت است.

وزیر اطلاعات در کابینه دولت دهم همچنین اظهار داشت: امام امت(ره) فرمود: این قرن، قرن نابودی اسرائیل است و قطعا پیش بینی امام محقق خواهد شد، همچنان که پیش بینی او در مورد فروپاشی ابرقدرتی بنام شوری محقق شد.

وقتی رهبری افول و نابودی امریکا را مطرح میکنند یک شعار نیست بلکه واقعیت است. میلیون‌ها مقاله در موضوع آمریکای در حال فروپاشی را در اینترنت می‌توانید ببینید و بخوانید. مقالاتی که خود اندیشمندان آمریکایی و اروپایی اقدام به نگارش آن‌ها نموده اند و نتایج آن نشان داده عامل فروپاشی استکبار در طول چهل و چند سال که از عمر انقلاب میگذرد، همین انقلاب ماست. مشکل آمريکايی‌ها در این مساله این است که خود اندیشمندانشان دارند این واقعيت‌هاي جامعه امروز آمریکا را بازگو میکنند و مرتب بازنشر میدهند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی اظهار داشت: استکبار جهانی و دنیای کفر سرمایه‌گذاری سنگینی بر مسئله نفوذ کرده است. نفوذ در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی، فرهنگی و امنیتی اما بدانید با استقامت شما مردم و وتبعیت از ولایت و تدبیر مسئولان نظام، توطئه دشمنان راه به جایی نبرده و نمی‌برد. پس باید مواظب بود و ارزش‌های دفاع مقدس و گنجینه‌ های ناب شهدا را از یاد نبرد.

سرپرست اسبق سازمان اوقاف و امور خیریه و دانش آموخته دروس خارج فقه و اصول حوزه های علمیه قم و تهران با اشاره به رصد مستمر فساد اداری توسط دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی در پایان گفت: با توجه به اشراف اطلاعاتی دولت، در رابطه بافساد موجود، اقداماتی اساسی‌ و راهبردی انجام شده و در دست انجام است. در موضوع فساد اداری بحث نفوذ بصورت کاملاً جدی مطرح است که انشاالله با برنامه‌‌ریزی‌های صورت‌ گرفته، بزودی ساختار آن پالایش و فساد از بین می‌رود.

لازم به ذکر است سی‌امین یادواره کشوری شهدای روستای شهید آباد، شهرستان خرمبید در استان فارس باحضور خانواده های معظم شاهد وایثارگر، مصلحی وزیراسبق اطلاعات، زارع نماینده مردم شهرستانهای آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس، امامان جمعه لنگرود، صفاشهر، قادرآباد و… ، روحانیت شمال فارس، فرماندار شهرستان، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی، راویان دفاع مقدس از خرمشهر، اصحاب رسانه و تشکل‌های مردم نهاد برگزار شد.

روستای ۷۰۰ نفری شهیدآباد فارس در ۱۵۰کیلومتری شمال شیراز، ۴۶ شهید گلگون کفن را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی نموده است.

/پایان متن/