معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به استقبال قابل توجه عام و خاص از جشنواره نقد برتر قوه قضاییه، اعلام کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید شده است.

علی فاتحی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با اشاره به اجرای مأموریت‌های مندرج در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به خصوص «احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع»، گفت: جشنواره نقد برتر قوه قضاییه در راستای حمایت از نقدهای سازنده و منصفانه که دومین راهبرد از راهکارهای سند تحول قضایی است، برگزار می شود.

این مقام قضایی گفت: این جشنواره توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و با همکاری مرکز رسانه و دادگستری استان‌ها با هدف نظرسنجی مستقیم از نخبگان، صاحب‌نظران، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای، مراکز علمی و نهادهای مردمی و حوزوی برای اولین بار در تاریخ قضایی کشور اجرا می‌شود.

فاتحی با تاکید بر مساعدت و حمایت متناسب از منتقدین دارای نقد در چارچوب قانون از طریق تأمین امنیت مادی و معنوی آن‌ها با اصلاح قوانین و مقررات مرتبط، بیان کرد: در این جشنواره نقدهای کارآمد و کارشناسی رسانه‌ای، علمی، حقوقی و… در قالب‌های مختلف مکتوب و چند رسانه‌ای مورد داوری قرار می‌گیرند و از نفرات برتر، با اهدای جوایز ارزنده، در سه قالب نقدهای طلایی (۴ نقد)، نقدهای نقره‌ای (۴ نقد) و نقدهای برنزی (۴ نقد) قدردانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، خاطرنشان کرد: این جشنواره قرار است همه ساله برپا و طی مراسمی که متعاقبا اعلام می شود؛ با حضور رئیس قوه قضائیه، مسئولین دستگاه قضایی و اصحاب رسانه از نقدکنندگان برتر تجلیل شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ محور اصلی و ۵۵ محور فرعی برای آثار دریافتی از سوی منتقدین در نظر گرفته شده است، افزود: منتقدین صاحب اثر می‌توانند آثار خود با محورهای یاد شده را تا ۱۵ تیرماه با مراجعه به آدرس سایت نقد برتر naghd.eadl.ir و سامانه نقد برتر naghdebartar.ir ثبت و ارائه کند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه نقدهای وارده باید منتهی به اثرگذاری مثبت و اصلاح ساختار و رویه‌ها شود، گفت: قوه قضائیه در قبال این نقدها خودش را پاسخگو می‌داند و با تاکید رییس قوه قضاییه پس از برگزاری این جشنواره، پاسخ‌های لازم در خصوص نقدهای واصله و اقداماتی که برای برطرف کردن آن‌ها در نظر خواهد شد، از طریق سخنگوی این قوه اعلام می‌شود.

/پایان متن/