نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای محروم دهستان بیدزرد شهرستان شیراز نسبت به رفع مشکلات مردم این منطقه در رابطه با مسائل عمرانی و خدماتی تاکید و خواستار رسیدگی سریع این مسائل شد.

علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با حضور در دهستان بیدزرد در بخش مرکزی شهرستان شیراز در جمع روستاییان از مسائل و مشکلات این منطقه آگاهی یافت و اظهار داشت: این دهستان ۱۲ روستا را شامل می‌شود که برخی از آن‌ها بایستی به طور ویژه در راستای سیاست‌های محرومیت‌زدایی مورد توجه جدی مدیران و مسئولان نظام اسلامی قرار بگیرند.

وی در ادامه گفت: این بازدید با حضور معاون فرماندار و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از جمله راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، آب، برق، گاز، بنیاد مسکن و همچنین بخشدار مرکزی، دهیاران و شوراییان و مردم این روستاها به ویژه روستاهای محروم کوشک‌خلیل و اسماعیل‌آباد بید‌زرد انجام گرفت که برخی از مشکلات در همینجا و برخی دیگر هم مقرر شد طی نامه‌ای به ما گزارش شود تا در سطح استانی و ملی نسبت به رفع مسائل مربوط به این منطقه اقدام کنیم.

پاکفطرت در رابطه با اهم مشکلات این روستا، افزود: متاسفانه در این منطقه راه‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و بسیار مستهلک شده‌اند که در نظر داریم سهمیه قیر را کم کنیم تا امکان خریداری آن توسط روستاییان به منظور تهیه آسفالت فراهم شود.

وی ادامه داد: از دیگر مسائل مطرح این روستاها مربوط به موضوع ورزش است که مقرر شد نسبت به برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی به جهت ایجاد رقابت سازنده و هدفمند در بین مردم توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز نیز برنامه‌ریزی شود تا امکان پویایی و نشاط اجتماعی در راستای سلامت جامعه محلی فراهم شود.

اقناع مردم این روستاها در رابطه با مسائل مطرح در سطح ملی نظیر گرانی‌ها، جنگ روسیه و اوکراین و سایر تحولات جهانی از دیگر نکات مطرح شده در این بازدید بود که علیرضا پاکفطرت به آن اشاره کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب در دهستان بیدزرد، اظهار داشت: در این منطقه کشاورزی به صورت سنتی و غرقابی انجام می‌شود که ضرورت دارد این موضوع با تغییر الگوی کشت به ویژه کشت‌های گلخانه‌ای مدیریت شود.

وی در همین رابطه افزود: با توجه به نیاز کشور به کالاهای اساسی ضرورت دارد محصولاتی نظیر گندم به جهت خودکفایی کشت شود.

پاکفطرت در رابطه با مشکلات ساخت‌وسازهای غیرمجاز و فنی و مهندسی در این روستاها خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین مسائل مطرح در روستاها مربوط به طرح‌های هادی و عدم بازنگری آن‌ها است که منجر به ساخت و ساز خارج از طرح مصوب شده و کمیسیون ماده ۹۹ در استانداری که البته لازم است نسبت به بررسی این مسائل سریع‌تر رسیدگی کنند و جوابگوی مردم و همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان چون آب و برق و گاز جهت جلوگیری از بلاتکلیف ماندن باشند؛ البته نیاز است تمامی ساخت‌وسازها علمی و مهندسی و بر اساس قانون باشد تا امکان خدمت‌رسانی به شکل بهتر و با هزینه‌های بهینه‌ای انجام شود.

/پایان متن/