رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی خواستار خودکفایی کشور در تولید محصولات کشاورزی با بکارگیری روش‌های نوین کشت و بکارگیری فناوری‌های جدید در حوزه زارعت و باغبانی شد.

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی چالش‌های سند آمایش استان فارس و چشم‌انداز جهرم در این سند با اشاره به اینکه ظرفیت های فراوانی در حوزه کشاورزی وجود دارد، اظهار داشت: فناوری‌های نوین کشاورزی در این شهرستان اجرا شود.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با رویکرد علمی در حوزه‌ کشاورزی،‌ بهترین مکان در استان با توجه به زمینه‌های موجود علمی و پیشینه کشاورزی، جهرم است، تصریح کرد: بازرگانان جهرمی مراودات و صادرات زیادی به کشورهای حوزه خلیج فارس دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری فقط ۴٠٠ تن محصول مرکبات شهرستان جهرم به بازارهای خارجی از جمله اروپا صادر شده است، بیان کرد: با توجه به توانایی و ظرفیت فراوان شهرستان جهرم در باید برای تولید محصولات گلخانه‌ای کوشید، البته نگاه علمی و تحقیقاتی که نشأت گرفته از ارتباط وزارتخانه جهاد کشاورزی با مراکز دانشگاهی و علمی باید وجود داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه طرح الگوی کشت در کشور و به‌ویژه استان فارس اجرا شود، تصریح کرد: باید کشاورز را آموزش دهیم و کنارش باشیم. مرکز تحقیقات جهاد در سطح ملی نتوانست اهداف را محقق کند و به وظایف خود عمل کند و هرچه در حاضر در باغ‌ها و مزارع وجود دارد، اغلب با تجربه کشاورز به دست آمده است.

وی تصریح کرد: حداقل نزدیک به ۵۰ درصد باغات به دلیل زوال مرکبات در جهرم دچار آسیب شد، در حالی که می‌شد این شرایط را از قبل پیش‌بینی و راهکاری از طرف دستگاه‌های مرتبط اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت جهاد کشاورزی برای آن دیده می‌شد.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های دیگر جهرم در حوزه سند آمایش استان فارس گفت: شهرستان جهرم در حوزه بهداشت و درمان به نسبت تخت‌های بیمارستانی به سرانه در کشور بعد از سمنان است و کیفیت خدمات و هزینه‌ها به گونه‌ای است که از استان‌های مجاور بیمار داریم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جهرم به عنوان نماینده شهرستان در حوزه‌های مختلف با تیم تخصصی در سند آمایش استان فارس واکاوی کند و بحث کارشناسی در خصوص جایگاه جهرم در این سند را انجام دهد.

/پایان متن/