عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در جشنواره بهارنارنج که به‌مناسبت روز شیراز در باغ گل‌ها برگزار شد با تاکید بر اینکه شیراز از قدیم‌الایام معروف به بهار نارنج بوده و این موضوع نه تنها برند کشوری، بلکه جهانی است به اهمیت این موضوع پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، افسانه خواست‌خدایی، عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: برای احیای برند بهار نارنج در گام نخست، اقدام به طرح کاشت ۱۰۰ هزار نهال بهار نارنج در سال ۱۴۰۱ کردیم که این موضوع در سه مرحله معابر و پیاده‌روها، منازل و بوستان‌های شهری با همت یاوران شوراها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با ابراز تاسف از کمرنگ شدن این برند، افزود: در هیات مدیره سازمان سیما، منظر و فضای سبز بر آن شدیم تا با احیای این موضوع هم با ارقام و هم کثرت گونه‌های بهار نارنج، شیراز را به جایگاه خود دربرند بهارنارنج برسانیم.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز تصریح کرد: برای احیای برند بهار نارنج در گام اول اقدام به طرح کاشت ۱۰۰ هزار نهال بهار نارنج در سال ۱۴۰۱ کردیم که این موضوع در سه فاز معابر و پیاده‌روها، منازل و بوستان‌های شهری با همت یاوران شوراها در دستور کار قرار گرفته است که طرح منازل با پیشنهاد اینجانب توسط خود مردم دنبال شود.

خواست‌خدایی با بیان اینکه مراقبت از این نهال‌ها نیز در طرح احیا مدنظر قرار دارد، گفت: اولویت ما در کاشت این بهار نارنج‌ها در مرحله نخست در مناطق‌کم برخوردار از سرانه فضای سبز شهری یعنی مناطق ۳، ۵، ۷ و ۹ خواهد بود.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را می‌کنیم تا شهر فرهنگ، هنر، بهارنارنج و سومین حرم اهل بیت(ع) را در مورد شیراز به عینیت برسانیم.

/پایان متن/