در بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی از مرکز پرورش ماهی ملوسجان شهرستان بیضا به اهمیت امنیت سرمایه‌گذاری تاکید شد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در فرآیند بازدید از مرکز پرورش ماهی ملوسجان ضمن بررسی مشکلات این مجموعه از مراحل مختلف تولید، مطرح کرد: این مجموعه بزرگترین مرکز پرورش ماهی خاویار در استان‌های غیرساحلی کشور است که سالانه ۱۲۰ تن گوشت خاویار و ۳ تن خاویار را تولید می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت ملاحظات زیست‌محیطی در جوار این مجموعه‌، افزود: تعریف فضای تفرجگاهی در اطراف این مرکز پرورشگاهی منجر به پیشگیری از آلودگی محیط زیست است که نیازمند اقدامات کارشناسی در این زمینه هستیم.

عسکری با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری و جذب منابع لازم در توسعه این مرکز پرورش ماهی، اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار و تامین امنیت سرمایه‌گذاری در این پروژه بسیار اهمیت دارد که تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری با این مجموعه هستند تا ظرفیت تولید ماهی خاویار با هدف صادرات و همچنین ایجاد اشتغال در این منطقه نیز افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه از مدیریت مرکز پرورش ماهی ملوسجان شهرستان بیضا، خواستار شد: انتظار داریم مدیران این پروژه در زمینه اجرای طرح توسعه با بکارگیری دانش فنی روز نسبت به افزایش بهره‌وری تولید نیز اهتمام جدی داشته باشند.

/پایان متن/