نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار فراهم شدن زمینه گردشگری رویداد بجای گردشگری مکان در مساجد قدیمی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله دکتر لطف الله دژکام بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار مدیرکل و جمعی از مسؤولین آموزش و پرورش فارس در حاشیه جلسه‌ی تفسیر قرآن در مسجد نصیرالملک شیراز گفت: ایجاد فضای فرهنگی دینی باعث حضور معنادار و معنوی افراد در مساجد می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم است زمینه گردشگری رویداد به جای گردشگری مکان در مساجد قدیمی فراهم آورده شود. دژکام، آموزش و پرورش را مهمترین دستگاهی دانست که می‌تواند در این زمینه این مساله را محقق کند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در گردشگری رویداد افراد به یک مکان نه برای دیدن فضای فیزیکی آن مکان بلکه به دلیل رویدادهایی که در آن درحال وقوع هست حاضر خواهند شد.

آیت الله دژکام ضمن اشاره به رسالت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش محور اصلی تمام فعالیت‌ها در زمینه‌ی تربیت می‌باشد و تمامی دستگاه‌ها از جمله ارشاد و اوقاف هم به کمک این سازمان بیایند.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز بیان کرد: فرهنگیان با برنامه‌ریزی می‌توانند ارتباط بین مسجد، خانه و مدرسه را فراهم آورند.

دژکام افزود: معلمان مجریان اصلی در بخش فرهنگ هستند و آنان هستند که می‌توانند به خوبی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برش استانی نقشه‌ی مهندسی فرهنگی اجرایی سازند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار گفت: طرح فعال‌سازی حضور دانش آموزان در نماز جمعه‌ی شهر شیراز از هفته قبل با آغاز آموزش حضوری آغاز شده و همچنین در شهرستان‌ها هم در حال اجرایی شدن است.

محمدخلیل عسکری گفت: با حضوری شدن مدارس می‌توانیم برنامه‌های متنوع‌تری را برای دانش آموزان برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در آموزش و پرورش فارس، مطالبی را بیان کرد.

/پایان متن/