نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه اقدامات کمی که در حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از خبرگزاری مهر روح الله نجابت صبح شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس، بیان کرد: آنچه مشخص است در موضوع عفاف و حجاب در آخرین مراحل و لحظاتی است که می‌توان کار ماندگاری کرد.

وی ادامه داد: اگر این فرصت از دست دهیم معلوم نیست چه زمان دیگری می‌توان به این فرصت دست‌یافت تا بتوان اقدامات عالی در حوزه عفاف و حجاب انجام داد.

نجابت تاکید کرد: وضعیت عفاف و حجاب طی شش ماه گذشته بدتر شده است این در حالی است که باید شاخص را ارزیابی کرد و شاخص‌ها را توسعه داد تا مشکلی که در جامعه وجود دارد کاهش یابد.

نماینده مردم شیراز با تاکید بر اینکه اقداماتی در حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته ولی فعالیت‌ها کم بوده و باید توسعه یابد، عنوان کرد: علاوه بر محیط عمومی جامعه باید تمامی حوزه‌ها نظیر مراکز خرید و فروش و گردشگری باید مسئله عفاف و حجاب مد نظر باشد.

وی در خصوص حوزه گردشگری با اشاره به اهمیت این موضوع در استان فارس خاطرنشان کرد: اگر گردشگران نمی‌توانند حدود قانون را رعایت کنند برای گردشگری وارد شیراز و فارس نشوند.

به گزارش رسانه خبری تحلیلی عصر کار اظهارات نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نسبت به دفع گردشگران به فارس متمدن و شیراز میهمان‌نواز در حالی مطرح می‌شود که موضوع اصلی عفاف و حجاب ما با اولویت‌های دیگری همچون ازدواج جوانان همراه است؛ همچنین تدقیق و بررسی این موضوع ریشه در فرهنگ ما دارد که آسیب‌شناسی وضعیت موجود اگر بر مبنای یک اقدام کارشناسی باشد از اصلی‌ترین مولفه‌های لازم در پیشبرد اهداف توسعه‌ای تقویت هویت ملی و محلی و توجه به بوم‌گرایی در سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد و این نیازمند بازشناسی و بازتعریف جهت ارائه راهکارهای مناسب در زمینه عفاف و حجاب می‌باشد.

با توجه با دغدغه ارزشمند این نماینده در خانه ملت نیز اهمیت دارد در ادامه با انتخاب مشاوران متخصص و روشنفکر در این زمینه نسبت به برنامه‌های کلان ملی بر مبنای آمایش سرزمینی که اقوام به عنوان نقطه اتکا هویتی در فرهنگ این مرز و بوم محسوب می‌شود، فعالیت‌های توسعه‌گرایانه‌ای در صنعت نساجی و پوشاک، صنعت فیلم، صنعت گردشگری و دیگر صنایع خرد و کلان که بر فرهنگ ما تاثیرگذار است، داشته باشند.

به گزارش عصر کار اظهارات این نماینده مجلس پس از انتشار در خبرگزاری‌ مهر مورد توجه سایر رسانه‌ها و همچنین با واکنش شهروندان مواجه شد که بهتر است در ادامه در زمینه اظهارنظر جامع و فراگیر این موضوع نسبت به جامعه هدف با دقت‌نظر همراه باشد و راهکارهای فرهنگی ارائه شود.

/پایان متن/